Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
BEŞİKDÜZÜ MESLEK YÜKSEKOKULU / YÖNETİM VE ORGANİZASYON / İŞLETME YÖNETİMİ
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

BISY2017 PAZARLAMA İLKELERİ 2+1+0 ECTS:3
Yıl / Yarıyıl2. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BolumuYönetim Ve Organizasyon Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim Üyesi
Diğer Öğretim Üyesi / ÜyeleriÖĞR. GÖR. DR Ersin BURNAZ,
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Karlı müşteri ilişkileri, şirket ve pazarlama stratejisi, pazarlama çevresi, tüketici ve iş piyasaları, segmentasyon yönetmek pazarlama ile ilgili temel kavramlar, hedefleme ve konumlandırma, ürün hizmet ve stratejileri, yeni ürün geliştirme ve ürün yaşam döngüsü stratejileri, fiyatlandırma düşünceler ve yaklaşımlar markalaşma , pazarlama kanalları, reklam, satış promosyonu ve halkla ilişkiler.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunabilir

9

1

ÖÇ - 2 :

Pazarlama çevresini analiz edebilir

9,10

1

ÖÇ - 3 :

Pazarı bölümlleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunabilir

9,10

1

ÖÇ - 4 :

Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturabilir

9

1

ÖÇ - 5 :

Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlayabilir

9

1

ÖÇ - 6 :

İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlayabilir

9

1

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Pazarlama, pazar, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, hedef pazar, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Temel Pazarlama Kavramları- Pazarlamanın Temel Unsurları

 Hafta 2

Üretim Aşaması, Ürün Aşaması, Satış Anlayışı, Modern Pazarlama Anlaşyışı, Toplumsal Pazarlama Anlayışı

 Hafta 3

Tüketici Pazarı, Örgütsel Pazarlar, Endüstriyel Pazarlar, Aracılar, Kamu ( Devlet) Pazarı

 Hafta 4

Tüketici- Alıcı Davranışını Etkileyen Pazarlama Dışı Faktörler.

 Hafta 5

Satın Alma Karar Süreci Pazarlama Çevresi, Pazar Bölümlendirme. Hedef Pazar Seçimi.

 Hafta 6

Pazarlama Araştırmasının Aşamaları

 Hafta 7

Ürünlerin sınıflandırılması,yeni ürün kavramı ve yeni ürün geliştirme süreci.

 Hafta 8

Marka kavramı, markanın tüketiciler açısından faydaları, marka kültürü oluşturma.

 Hafta 9

ara sınav

 Hafta 10

Pazarlama Karması Elemanlarından Ürün

 Hafta 11

Pazarlama Karması Elamanlarından Dağıtım

 Hafta 12

Satış Çabaları

 Hafta 13

Pazarlama Karması Elamanlarından Satış Çabaları

 Hafta 14

Pazarlama Karması Elamanlarından Fiyat

 Hafta 15

Pazarlama Karması Elamanlarından Fiyat

 Hafta 16

final sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1İlhan CEMALCİLER,Pazarlama-Beta İstanbul 1994

 

İlave Kaynak

1Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU- Pazarlama İlkeleri-Beta Yayınları İstanbul 2002

2İsmet MUCUK-Pazarlama İlkeleri İstanbul Türkmen Kitabevi 2001

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

18/11/2016

1

50

Dönem sonu sınavı

16

12/01/2017

1

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

3

14

42

Sınıf dışı çalışma

1

10

10

Laboratuar çalışması

0

0

0

Arasınav için hazırlık

1

8

8

Arasınav

1

1

1

Uygulama

0

0

0

Klinik Uygulama

0

0

0

Ödev

0

0

0

Proje

0

0

0

Kısa sınav

0

0

0

Dönem sonu sınavı için hazırlık

2

14

28

Dönem sonu sınavı

1

1

1

Diğer 1

0

0

0

Diğer 2

0

0

0

Toplam iş yükü

90