|
JDZ5870 | Toprak Mülk. ve İdaresi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Okan YILDIZ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Toprak mülkiyeti ve idaresi hakkında bilgi vermek ve önemini kavratmak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Toprağın önemini kavrayacak | 1,2,4,5 | 1 | PK - 2 : | Toprak mülkiyetinin, toprakların kullanımı üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavrama | 2,4,5,9 | 1 | PK - 3 : | Toprağın sürdürülebilir biçimde kullanılması için gerekli bilgileri tanıma | 2,4,8 | 1 | PK - 4 : | Ziraat, orman vd.. mühendislik alanlarıyla ortak projeler yapılabileceğini kavrama | 2,6,9,11 | 1,6 | PK - 5 : | Özel mülkiyetin optimum yararla kullanılmasında kadastronun katkılarını belirleme | 1,4,5,6,10 | 1,6 | PK - 6 : | Kamu mallarının israfsız kullanılmasına yönelik projeler geliştirme | 1,2,3,4,10 | 1,6 | PK - 7 : | Mülkiyet hakkının kısıtlanması veya sona erdirilmesinde kamu yararı hakkında görüş ortaya koyma | 1,2,5,6,7 | 1,6 | PK - 8 : | Taşınmaz malların değerlendirilmesiyle oluşacak kazanımları bilme | 2,5,6,10,12 | 1,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Taşınmaz Mal Olarak Toprağın Tanımı ve Önemi. Toprak, Su ve Hava İlişkileri. İnsan -Toprak İlişkileri ve Toprağın Kullanım Biçimleri. Geçmişten Günümüze Toprak Mülkiyeti ve İdaresi. İlkel Mülkiyet Anlayışı. Antik Uygarlıklarda, Orta Çağ Avrupa'sında, İslam'dan Önceki ve Sonraki Türk Devletlerinde, Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde Toprak Mülkiyeti ve İdaresi. Mülkiyet Bakımından Özel ve Tüzel Kişilere, Devlete ve Kamuya Ait Taşınmazlar. Kent Arazilerinin Mülkiyeti ve Bunlar Üzerinde Yapılan Faaliyetler. Kırsal Alan Arazileri Üzerinde Yapılan İşlemler. Kıyı Mevzuatı ve Uygulamaları, Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Vergilendirilmesi. Taşınmaz Mal Kamulaştırması ve Devletleştirme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Taşınmaz Mal Olarak Toprağın Tanımı ve Önemi | | Hafta 2 | Toprak, Su ve Hava İlişkileri. İnsan -Toprak İlişkileri ve Toprağın Kullanım Biçimleri | | Hafta 3 | Geçmişten Günümüze Toprak Mülkiyeti ve İdaresi. İlkel Mülkiyet Anlayışı | | Hafta 4 | Antik Uygarlıklarda, Orta Çağ Avrupa'sında, İslam'dan Önceki ve Sonraki Türk Devletlerinde, Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde Toprak Mülkiyeti ve İdaresi | | Hafta 5 | Mülkiyet Bakımından Özel ve Tüzel Kişilere, Devlete ve Kamuya Ait Taşınmazlar | | Hafta 6 | Kent Arazilerinin Mülkiyeti ve Bunlar Üzerinde Yapılan Faaliyetler | | Hafta 7 | Kırsal Alan Arazileri Üzerinde Yapılan İşlemler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kıyı Mevzuatı ve Uygulamaları | | Hafta 10 | Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi | | Hafta 11 | Taşınmaz Malların Vergilendirilmesi | | Hafta 12 | Taşınmaz Mal Kamulaştırması | | Hafta 13 | Taşınmaz Malların Devletleştirilmesi | | Hafta 14 | Genel Değerlendirme | | Hafta 15 | Ödevlerin Değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Özmen, İhsan / Çorbalı, Halim, 1988, 3402 Sayılı Kadastro Kanunu Şerhi, Feryal Matbaacılık Basımevi, Ankara. | | |
1 | Doğan, Vahit, Milletlerarası Özel Hukuk Mevzuatı, Nobel Yay. Dağıtım, Ankara, 2001. ISBN: 975-591-285-1. | | 2 | Güriz, Adnan, 1969, Teorik Açıdan Mülkiyet Sorunu, AÜ Hukuk Fak. Yay. 253, Ankara. | | 3 | Başpınar, Veysel, Türk Toprak Hukukunda İhya, A.Ü. Hukuk Fak., Nobel Yayını No 156, ISBN 975-591-134-0, Ankara 1999. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Ödev | 9 | | 40 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5.5 | 8 | 44 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 35 | 1 | 35 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|