|
TIP2000 | İlk Yardım | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Vildan ÖZER | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin ilk yardımda temel kavramları öğrenmeleri, modern kardiyopulmoner resüsitasyon uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması ve pratik olarak mankenler üzerinde eğitim yapılarak bilgilerinin pekiştirilmesinin sağlanması, allerji ve anaflaksi, akut zehirlenme, vb? özel durumlarda ilk yardım uygulamaları hakında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İleri yaşam desteği için sağlık ekipleriyle işbirliği yapabilme | 12,13 | 1, | ÖK - 2 : | Tıbbi ilk yardımın temelinin kavrayabilme, normal vital bulguların bilinmesi ve anlayabilme | 12,13 | 1, | ÖK - 3 : | Edinmiş olduğu bilgileri kullanabilme | 12,13 | 1, | ÖK - 4 : | Temel yaşam desteğinin bilinmesi, erişkin ve çocuklarda uygulayabilme | 12,13 | 1, | ÖK - 5 : | Hava yolu tıkanmalarında uygun tekniklerle hava yolunu açabilme, erişkin ve çocuklarda uygulanan teknikler arasındaki farkları kavrayabilme | 12,13 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tıbbi İlk Yardım dersine genel İlk yardımda temel kavramlar, normal vital bulgular ve bunların değerlendirilmesi Kardiyopulmoner arrest nedenleri ve kardiyopulmoner resüsitasyonda temel yaşam desteğinin erişkin ve çocuklarda teorik ve pratik uygulamaları İleri ve sürekli yaşam desteği Alerji ve Anaflakside patofizyoloji ve ilk yardım ve tedavi uygulamaları Özel durumlarda (travma ve hemorajik şok, güneş çarpmaları ve donmalarda, suda boğulmalarda, zehirli hayvan ısırmalarında vb? ) tıbbi ilk yardım uygulamaları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, önemi ve gerekleri | | Hafta 2 | İlk Yardımda Temel Kavramlar: İlk yardım gereksinimine yol açan nedenler, tıbbi terimlerin kavramların açıklaması, hastanın vital bulgularının (Kan basıncı, nabız, cilt rengi vb..) değerlendirilmesi, triaj kavramı ve uygulanması | | Hafta 3 | Temel Yaşam Desteği : Erişkin, çocuk ve bebekte kardiyopulmoner arrest nedenleri ve resüsitasyon uygulamaları | | Hafta 4 | Hava Yolu Obstrüksiyonlarında Tıbbi İlk Yardım: Erişkinlerde ve çocuklarda hava yolu obstrüksiyonuna neden olan sebepler ve hava yolu açma teknikleri | | Hafta 5 | Alerji ve Anaflakside Tıbbi İlk Yardım: Allerji ve anaflaksi tanımı, patofizyolojisi ve temel ilk yardım uygulamaları ile ilaç tedavi yöntemleri | | Hafta 6 | Afet ve temel ilkeler KBRN yaklaşım | | Hafta 7 | Travma ve Hemorajik Şokta Tıbbi İlk Yardım | | Hafta 8 | Yara bakımı ve kanamalı hastaya Tıbbi İlk Yardım | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Zehirli Hayvan Isırmaları ve Böcek Sokmalarında Tıbbi İlk Yardım | | Hafta 11 | Sıcağın Etkisi, Güneş Çarpmasında, Soğuğun Etkisi ve Donmalarda Tıbbi İlk Yardım | | Hafta 12 | Akut Zehirlenmelerde Tıbbi İlk Yardım: zehirlenmelere yol açan nedenler ve sıklıkları ve tedavi yöntemleri | | Hafta 13 | Yanıklarda, Elektrik Çarpması ve Asılmalarda Tıbbi İlk Yardım | | Hafta 14 | Konvülzif Hallerde ve Komalarda Tıbbi İlk yardım Yardım | | Hafta 15 | Konvülzif Hallerde ve Komalarda Tıbbi İlk yardım Yardım | | Hafta 16 | Final Exam | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 7 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 62 |
|