|
ECZ4028 | Kanıta Dayalı Eczacılık Uygulamaları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Seçkin ENGİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciye özellikle eczacılık alanında yapılmış kanıta dayalı bilimsel araştırmaların yöntem, içerik ve kanıt düzeyi ve alanda kullanımlarını değerlendirebilme, klinik problemlere kanıta dayalı uygulama basamaklarını kullanarak çözüm üretebilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar ile ilgili kavramları açıklayabilir | 1,2 | 1,3, | ÖK - 2 : | Kanıta dayalı uygulama basamaklarını tanımlayabilir | 5,10 | 1,3, | ÖK - 3 : | Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırabilir ve açıklayabilir | 5,10 | 1,3, | ÖK - 4 : | Veri tabanlarında etkin tarama yapabilir | 5,10 | 1,3, | ÖK - 5 : | Kanıt düzeylerini tanımlayabilir | 5,10 | 1,3, | ÖK - 6 : | Kanıta dayalı tıp ilkelerine göre kanıtı değerlendirebilir | 5,10 | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar, Araştırma türleri, Kanıt düzeyleri, Kanıta Dayalı Uygulama Süreci, Makalelerde Eleştirel Değer Biçme, Makalelerde Eleştirel Değer Biçme, Küçük Grup Çalışması |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kanıta dayalı tıp-Giriş | | Hafta 2 | Kanıta dayalı uygulama süreci | | Hafta 3 | Bilimsel araştırma yöntemleri-1 | | Hafta 4 | Bilimsel araştırma yöntemleri-2 | | Hafta 5 | Bilimsel araştırma yöntemleri-3 | | Hafta 6 | Kanıt arama ve veri tabanları | | Hafta 7 | Kanıt düzeyleri | | Hafta 8 | Kanıtları değerlendirme | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Eczacılıkta kanıta dayalı uygulama örnekleri | | Hafta 11 | Eczacılıkta kanıta dayalı uygulama örnekleri | | Hafta 12 | Eczacılıkta kanıta dayalı uygulama örnekleri | | Hafta 13 | Eczacılıkta kanıta dayalı uygulama örnekleri | | Hafta 14 | Eczacılıkta kanıta dayalı uygulama örnekleri | | Hafta 15 | Eczacılıkta kanıta dayalı uygulama örnekleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sackett D. L et al Evidence Based Medicine Churchill Livingstone 2000. | | |
1 | Wiffen et al Evidence-based Pharmacy Radcliffe Medical Press, 2001 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 9 | Nisan 2024 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | Haziran 2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Uygulama | 2 | 12 | 24 | Proje | 2 | 12 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 105 |
|