|
ECZ2023 | İletişim Becerileri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Rezzan ALİYAZICIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 2 : | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 3 : | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 4 : | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 5 : | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 6 : | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 7 : | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 8 : | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 9 : | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | 1,2,8 | 1, | ÖK - 10 : | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | 1,2,8 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesidir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | | Hafta 2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | | Hafta 3 | İletişim Türleri | | Hafta 4 | İletişimde Engeller | | Hafta 5 | İletişim ve Çatışma | | Hafta 6 | Konuşma ve Dinleme | | Hafta 7 | Kültür ve İletişim | | Hafta 8 | İletişim Modelleri | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Grup İletişimi | | Hafta 11 | Örgütsel İletişim | | Hafta 12 | İkna Edici İletişim | | Hafta 13 | Sözsüz İletişim | | Hafta 14 | Beden Dili | | Hafta 15 | Konu tekrarı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınav | | |
1 | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. | | 2 | Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015 | | |
1 | Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010 | | 2 | Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12.12.2021 | 2 | 50 | Ödev | 16 | 09.01.2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|