|
ECZ5039 | İyi Laboratuvar Uygulamaları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Sercan YILDIRIM | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Klinik olmayan sağlık ve çevre güvenliği çalışmalarının planlandığı, gerçekleştirildiği, izlendiği, kaydedildiği, arşivlendiği ve raporlandığı koşullarla ve organizasyonel süreçlerle ilgili olarak öğrencilerin bilgilendirilmesi |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İnsan sağlığının ve çevrenin korunmasını iyileştirme, test verilerinin uluslararası kabulünü kolaylaştırma, teknik ticaret engellerinin oluşmasını önleme konularında bilgi sahibi olur.
| 2,10,13,14 | 1, | ÖK - 2 : | Standartlaştırılmış prosedürlerin deney güvenilirliğine ve doğruluğuna etkisini kavrar. | 2,10,13,14 | 1, | ÖK - 3 : | Küreselleşen dünyada verilerin karşılıklı kabulünün önemini kavrar. | 2,10,13,14 | 1, | ÖK - 4 : | İyi laboratuvar uygulamaları kapsamındaki kuruluşların organizasyonel yapısını ve test yürütme prosedürlerini, doküman tiplerini ve çalışmalarda görev alan personelin görev ve sorumluluklarını öğrenir. | 2,10,13,14 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında, iyi laboratuvar uygulamaları'nın (GLP) ortaya çıktığı 1970'li yıllardan günümüze gelişimi ele alınacaktır. GLP'nin neden gerekli olduğu, temel bileşenleri, GLP laboratuvarlarının organizasyonel ve fiziki yapısı, küreselleşen dünyada GLP'nin önemi, deneysel prosedürlerin nasıl yürütüleceği ve GLP'nin ülkemizdeki yeri hakkında bilgi verilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İyi laboratuvar uygulamalarının ortaya çıkışı ve tanımı | | Hafta 2 | İyi laboratuvar uygulamalarının temel bileşenleri | | Hafta 3 | İyi laboratuvar uygulamalarında kaynaklar: Organizasyon - personel | | Hafta 4 | Çalışma yöneticisi ve çok alanlı (Multi-site) durum | | Hafta 5 | İyi laboratuvar uygulamalarında kaynaklar: Binalar ve ekipmanlar | | Hafta 6 | İyi laboratuvar uygulamalarında karakterizasyon | | Hafta 7 | İyi laboratuvar uygulamalarında test öğeleri | | Hafta 8 | İyi laboratuvar uygulamalarında test sistemleri | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Çalışma yapma kuralları | | Hafta 11 | Standart uygulama prosedürleri | | Hafta 12 | Sonuçlar: Ham veri ve veri toplama | | Hafta 13 | Çalışmanın raporlanması | | Hafta 14 | İyi laboratuvar uygulamalarında uyum izleme prosedürleri | | Hafta 15 | İyi laboratuvar uygulamaları ve kalite güvence | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Handbook: good laboratory practice (GLP): quality practices for regulated non-clinical research and development -2nd ed. | | 2 | Weinberg, S. (Ed.). (2007). Good Laboratory Practice Regulations (4th ed.). CRC Press. https://doi.org/10.3109/9780849375842 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|