|
ECZ5033 | Aşı Üretimi ve Aşılama | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atila Taner KALAYCIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. Atila Taner KALAYCIOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı Eczacılık Fakültesi Lisans öğrencilerine Aşılar ve aşı geliştirme stratejileri hakkında gerek öğrenim gerekse mesleki hayatları sürecinde yararlanabilecekleri bilimsel vizyon ve birikimi kazandırmaktır. Derslerde öğrencilere temel immünoloji, immun sistemin çalışma mekanizması ve aşı geliştirme stratejileri ile ilgili bilgiler verilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihsel süreçte aşıların geliştirilmesi ve halk sağlığına etlileri öğrenilir. | 8,10 | 1, | ÖK - 2 : | Aşılara karşı oluşan bağışık yanıt mekanizmaları öğrenilir. | 8,10 | 1, | ÖK - 3 : | Aşılama ile oluşturulan koruyucu bağışık yanıt mekanizmaları öğrenilir. | 8,10 | 1, | ÖK - 4 : | Aşı çeşitleri ve aşılarda kullanılan immünojenler hakkında bilgi sahibi olunur. | 8,10 | 1, | ÖK - 5 : | Klasik ve yeni nesil aşıların geliştirilme stratejileri öğrenilir. | 8,10 | 1, | ÖK - 6 : | Yeni ve tekrar ortaya çıkan hastalıklara karşı aşı geliştirilme stratejileri öğrenilir. | 8,10 | 1, | ÖK - 7 : | Toplum bağışıklığının salgınların kontrolü ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olunur. | 8,10 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Aşı Geliştirme Stratejileri ile ilgili teorik dersler ve sunumları içerir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tarihsel süreçte aşılar ve halk sağlığı üzerine etkileri
| | Hafta 2 | Aşılara karşı koruyucu bağışık yanıt gelişimi
| | Hafta 3 | Aşı antijenleri
| | Hafta 4 | Canlı-zayıflatılmış ve ölü aşılar
| | Hafta 5 | İnaktive toksin ve toksoid bakteriyel aşılar
| | Hafta 6 | Replike olmayan viral aşılar
| | Hafta 7 | Rekombinant DNA teknolojisi ve aşılar
| | Hafta 8 | Covid-19 Aşıları ve koruyucu etkileri
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Virüs benzeri partiküller
| | Hafta 11 | Sürü bağışıklığı ve salgın hastalıkların kontrolü
| | Hafta 12 | İmmun modülatör adjuvanlar ile immunojenitenin artırılması
| | Hafta 13 | Yeni nesil uygulamalar ile immunojenitenin artırılması
| | Hafta 14 | Yeni ortaya çıkan viral hastalıklar ve aşı geliştirme stratejileri
| | Hafta 15 | Aşı etkinliği ve güvenliğini etkileyen faktörler
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Abul K. Abbas MBBS, Andrew H. H. Lichtman MD PhD, Shiv Pillai MD. 2014; Cellular and Molecular Immunology, 7th Edition with STUDENT CONSULT. ELSEVIER 2011ISBN-9781437715286 | | 2 | David Male, Jonathan Brostoff, David B Roth, and Ivan M Roitt 2016; Immunology Eight Edition ELSEVIER2013 ISBN-13 9780323080583 | | 3 | Stanley Plotkin Walter Orenstein Paul Offit Kathryn M. Edwards. 2017.: Plotkin's Vaccines 7th Edition, Elsevier, Hardcover ISBN: 9780323357616
eBook ISBN: 9780323393010
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 30.11.2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20.01.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|