|
ECZ5013 | Doku Biyokimyası | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sermet YILDIRMIŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bağ dokusunun temel yapısını anlatabilir | 4,5,8,10 | | ÖK - 2 : | Kas dokusundaki biyokimyasal olayları anlatabilir | 4,5,8,10 | | ÖK - 3 : | Karaciğer ve böbrekte gerçekleşen biyokimyasal olayları anlatabilir | 4,5,8,10 | | ÖK - 4 : | yağ dokusu hakkında bilgi verebilir | 4,5,8,10 | | ÖK - 5 : | Dokular arası etkileşimi anlayacak | 4,5,8,10 | | ÖK - 6 : | Patolojik durumlarda biyokimyasal yorum yapabilecek | 4,5,8,10 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dokular hakkında genel bilgiler | | Hafta 2 | Eksraselüler matriks yapı ve fonksiyonları | | Hafta 3 | Eksraselüler matriks yapı ve fonksiyonları | | Hafta 4 | Bağ dokusu Biyokimyası | | Hafta 5 | Bağ dokusu Biyokimyası | | Hafta 6 | Kan Biyokimyası | | Hafta 7 | Kan Biyokimyası | | Hafta 8 | Karaciğer biyokimyası | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Karaciğer biyokimyası
| | Hafta 11 | Böbrek Biyokimyası | | Hafta 12 | Böbrek Biyokimyası | | Hafta 13 | Sinir Doku | | Hafta 14 | Yakıt metabolizmasının dokular arası düzenlenmesi | | Hafta 15 | Doku biyokimyası bozuklukalrı
| | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Berman M and Marks A. Basic medical biochemistry, lippincott, 2009 | | 2 | Burtis CA, Ashwood ER. Tietz Text book of clinical chemistry and molecular diagnosis. Elsevier, 2006. | | |
1 | Montgomery C, Cappell S. Biochemistry A case-oriented approach. Mosby, sizthy ed. 2004 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 25/11/2023 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 22/01/2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 5 | 15 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 6 | 3 | 18 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|