|
ECZ2021 | Davranış Bilimleri ve Meslek Etiği | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Rezzan ALİYAZICIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Doç.Dr. İnci Selin DOĞAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | davranış bilimlerinin ve insan psikolojisinin temel özellikleri hakkında bilgilenmek ve konuyu öğrencilere kavratmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | davranış bilimlerinin, bilimler içindeki yerini ve temel kavramlarını tanımlayabilecekler
| 1,2,8 | 1, | ÖK - 2 : | davranışsal durumları açıklayabilecekler
| 1,2,8 | 1, | ÖK - 3 : | davranışsal olguları birbirleriyle ilişkilendirebilecekler
| 1,2,8 | 1, | ÖK - 4 : | davranışsal süreçlerin geleceğine ilişkin çıkarımda bulunabilecekler
| 1,2,8 | 1, | ÖK - 5 : | davranışsal olaylardan genel yargılar üretebilecekler
| 1,2,8 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
davranış bilimlerinin alanı ve kapsamı; davranış bilimlerinin diğer bilimlerle ilişkisi ve alt dalları; davranış bilimlerinin farklı akımları; davranış bilimlerinin yöntem ve teknikleri; davranış ve gelişimi; öğrenme ilkeleri ve düşünme; dil ve iletişim; güdü; duyu; algı ve biçimleri; psikolojik testler; kişilik; davranış bozuklukları ve tedavisi, mesleki etik, yenilikçi yaklaşımlar |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Psikolojiye Giriş, Davranışlar | | Hafta 2 | Psikolojide Kullanılan Araştırma Teknikleri | | Hafta 3 | Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri,oluşumu | | Hafta 4 | Kişilik,ve kişiliği belirleyen faktörler, kişilik bozuklukları | | Hafta 5 | Duyum, Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler | | Hafta 6 | Bellek, Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları, duygular, değerler | | Hafta 7 | Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri | | Hafta 8 | Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi | | Hafta 9 | ara sınav | | Hafta 10 | Etik (tanımı, etik kodları) mesleki etik | | Hafta 11 | İş yaşamı ve etik, etik iklim | | Hafta 12 | Eczacı ve Eczacılık Meslek Etiği
| | Hafta 13 | biyoetik | | Hafta 14 | BİLİM ETİĞi
| | Hafta 15 | Etik ile ilgili makale sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | BARLI, Önder, 2008, Davranış Bilimleri,Aktif Yayınevi | | |
1 | EROĞLU,Feyzullah, 2000, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 6 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|