|
ECZ1007 | Eczacılık Tarihi ve Deontoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Gülin RENDA | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Gülin Renda, Dr. Öğr. Üyesi Yeşim Kaya Yaşar | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eczacılık mesleğinin tanımı ve başlangıç evrelerinden günümüze kadar olan süreçteki gelişmelerin eczacılığın bilimsel gelişimine katkısı konusunda farkındalık oluşturmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eczacılık mesleğinin tarihsel süreçte geçirdiği aşamaları hatırlayabilir. | 3,10 | 1, | ÖK - 2 : | Eczacılık mesleğinin tarihi gelişimini tıp, fen bilimleri gibi diğer yakın bilimlerle ilişkilendirebilir. | 3,10 | 1, | ÖK - 3 : | Deontolojiyi ve mesleki dayanışma kurallarını mesleki problemlerin çözümünde kullanabilir. | 3,10 | 1, | ÖK - 4 : | Çağa uygun eczacılık bilgi ve becerilerini kullanarak güncel mesleki problemlerin çözümü için fikir üretebilir. | 3,10 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eczacılık mesleğinin tanımı ve başlangıç evrelerinden günümüze kadar olan süreçteki gelişmelerin eczacılığın bilimsel gelişimine etkisi ve eczacılığın tarihçesi hakkında bilmeniz gereken bilgiler, mesleki etik ve mesleki hukuk kuralları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Neden eczacılık tarihi öğrenmeliyiz? Eski çağda eczacılık
| | Hafta 2 | Eski çağda eczacılık
| | Hafta 3 | Orta çağda eczacılık
| | Hafta 4 | Orta Asya ve Anadolu Türklerinde eczacılık
| | Hafta 5 | Roma döneminde eczacılık
| | Hafta 6 | Osmanlı İmparatorluğunda İlaçlar | | Hafta 7 | Osmanlı İmparatorluğunda Eczaneler | | Hafta 8 | Osmanlı İmparatorluğunda Eczacılık eğitimi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türkiye Cumhuriyeti Döneminde İlaçlar, Eczaneler
| | Hafta 11 | Cumhuriyet Döneminde Eczacılık eğitimi
| | Hafta 12 | Bazı ilaçların keşfine ait tarihten örnekler
| | Hafta 13 | Etik kavramı, Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü | | Hafta 14 | Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü | | Hafta 15 | Deontoloji konusunda eczacılığa ait örnekler
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Baytop, T.(1985)Türk Eczacılık Tarihi. İstanbul: Sanal Matbaacılık | | 2 | Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27/11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 9 | 27 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 6 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|