|
ILH 282 | İslam Bilim Tarihi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İLAHİYAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı içerikte belirtilen alanlar hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. İslam medeniyetinin belirtilen alanlardaki birikimlerinin modern bilim ve teknolojinin kökenleri olması bakımından öğrencilerin zihinsel dünyalarını geliştirecek şekilde gözler önüne sermek. Öğrencileri Müslüman bilim adamlarının bilimsel buluş ve tekniklerini günümüze taşıyacak şekilde daha ileri çalışmalar yapmak üzere bilinçlendi |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimin tanımı, bilim-felsefe ilişkisi, bilginin kaynağı ve değeri. Bilimin tarihi gelişimi. İslâm dünyasında bilim. Türk-İslâm Dünyası?nın önemli bilim adamları: Cabir b. Hayyan, Harezmi, Kindi, Sabit b. Kurra, Ebu Bekir Zekeriya er-Razi, Farabi, İbn Sina, İbnu?l-Heysem, Biruni, Ömer Hayyam, Nasıruddin Tûsî, Kazvînî, Ali Kuşçu. XII. Yüzyıldan Günümüze Doğu ve Batı?da Bilim: İslâm Bilim ve Felsefesirinin Batıya Geçişi, Osmanlılarda Bilim, Batı Dünyasında Bil |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|