|
RPD3000 | Rehberlikte Program Geliştirme | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları, rehberlik programlarının özelliklerini ve rehberlik program geliştirme sürecini kavramasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımları, modelleri ve etkili bir programın özelliklerini açıklar. | | | ÖK - 2 : | Kapsamlı bir rehberlik programı unsurlarını açıklar. | | | ÖK - 3 : | Okul rehberlik programı hazırlama aşamalarını bilir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, rehberlik ve program geliştirme ilişkisi, rehberlik programlarının özellikleri, rehberlik programı geliştirme süreci |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Program Geliştirme ile İlgili Temel Kavramlar 1 | | Hafta 2 | Program Geliştirme ile İlgili Temel Kavramlar 2 | | Hafta 3 | Rehberlik ve Program Geliştirme İlişkisi 1 | | Hafta 4 | Rehberlik ve Program Geliştirme İlişkisi 2 | | Hafta 5 | Rehberlik Programlarının Özellikleri 1 | | Hafta 6 | Rehberlik Programlarının Özellikleri 2 | | Hafta 7 | Rehberlikte Program Geliştirme Süreci | | Hafta 8 | Rehberlik Programlarında İhtiyaç Analizi 1 | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Rehberlik Programlarında İhtiyaç Analizi 2 | | Hafta 11 | Rehberlik Programlarında İçerik | | Hafta 12 | Rehberlik Programlarında Danışma Etkinlikleri 1 | | Hafta 13 | Rehberlik Programlarında Danışma Etkinlikleri 2 | | Hafta 14 | Rehberlik Programlarında Değerlendirme | | Hafta 15 | Örnek Uygulamalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Demirel, Ö. (2005). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık | | |
1 | Nazlı, S. (2002). Kapsamlı gelişimsel rehberlik ve psikolojik danışma programları. Ankara:Anı Yayıncılık | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/04/2019 | 50 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/05/2019 | 50 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 85 |
|