Türkçe | English
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/eczacilik
Tel: +90 0462 (462) 377 88 00
ECZF
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

RESO4001Rehberlik3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüGÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hatice ODACI, Yrd. Prof. Dr. Mustafa ŞAHİN, Öğr. Gör. Dr. Vesile OKTAN, Öğr. Gör. Harun KAHVECİ, Öğr. Gör. Serpil Reisoğlu
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayacak2,3,6,7,141
ÖK - 2 : rehberliğin tanımını yapabilecek; amacını ve ilkelerini açıklayabilecek2,3,61
ÖK - 3 : başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını kavrayacak1,3,6,141
ÖK - 4 : rehberlik modellerini açıklayabilecek1,2,3,6,7,8,141
ÖK - 5 : kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek1,2,3,6,7,8,141
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1- Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar
 Hafta 2Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri
 Hafta 3Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları
 Hafta 4Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme
 Hafta 5Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci
 Hafta 6. Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar
 Hafta 7Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri
 Hafta 8Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlen
 Hafta 11Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar
 Hafta 12Üstün yetenekli çocuklar - Üstün yetenekli çocukların özellikleri - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve eğitimi Öğrenme güçlükleri
 Hafta 13Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati
 Hafta 14Rehberlikte örgüt ve personel
 Hafta 15Okul rehberlik Programlarının geliştirilmesi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Can, G.2005; Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara
 
İlave Kaynak
1Kaya, A. 2004;Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara
2Yeşilyaprak,B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
3Kepçeoğlu, M. 1988; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kadıoğlu Matbaacılık, Ankara
4Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10/11/2017 1 50
Dönem sonu sınavı 16 11/01/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 1 1 1
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 15 1 15
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü84