|
RESO2009 | Türk Eğitim Tarihi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri kavratmaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini kavrayacak. | 2 | 1 | ÖK - 2 : | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecek. | 2 | 1 | ÖK - 3 : | Türkiye'de öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilecek. | 2 | 1 | ÖK - 4 : | eğitim alanındaki gelişmelerden haberdar olacak. | 2 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi | | Hafta 2 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde Eğitim | | Hafta 3 | Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) | | Hafta 4 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) | | Hafta 5 | Tanzimat Dönemi Eğitimi | | Hafta 6 | I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 7 | II. Meşrutiyet Dönemi Eğitimi | | Hafta 8 | II.Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Milli Mücadele Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 11 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 12 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 13 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 14 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 15 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | AKYÜZ,Y.2008,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık,Ankara,27.Baskı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 9 | 11.2016 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 80 |
|