|
SEC 412 | Yaratıcılık | 2+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin bireysel ve grup sosyal kimliklerinin belirginleştirilmesi ve kendilerini tamamen özgür bir ortamda hazırlayacakları ürünler-projeler ile ifade etme becerilerinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yaratıcılık ve beceri ile ilgili bilgi, kavram ve süreci tanımlayabilecekler. | 1,2 | 3,5,6 | ÖK - 2 : | verilen teknikler, stratejiler ve uygulamalar kapsamında araştırma sistematiği kazanacaklar. | 1,2 | 3,5,6 | ÖK - 3 : | bağımsız veya grup olarak çalışabilme yeteneğini kazanacaklar. | 1,2,7 | 3,5,6 | ÖK - 4 : | her türlü araştırma-inceleme konusunda özgün, özgür yaklaşma ve sonuca varma becerisini kazanacaklar. | 1,2 | 3,5,6 | ÖK - 5 : | farketme, inceleme, tartışma, uygulama bakışı kazanacaklar. | 1,2,7 | 5,6 | ÖK - 6 : | farketme, inceleme, tartışma, uygulama bakışı kazanacaklar. | 1,2 | 5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaratıcılık ve becerinin tanımı, tasarım sürecindeki yeri, yaratıcılık süreci, yaratıcılığın ortaya çıkarılması, geliştirilmesi, desteklenmesi yönünde yardımcı teknikler, stratejiler, ürüne yönelik çalışma ve sunumlarla öğrencilerin aktif katılımının planlanması, uygulanması, konu seçimi, seçilen konuların nasıl çalışılacağı, nasıl geliştirilebileceği ve nasıl sunulabileceği konusunda doğal-zorlamasız bir yaklaşımla bilgilendirme ve bir araştırma sistematiğinin kazandırılması, bireysel ve grup-sosyal kimliklerin belirginleştirilmesi ve geliştirilmesinde; konuşma, konuşmaya katılma, kendi fikirlerini ifade etme, paylaşma, birlikte yapma-üretme, kendi yapma-üretme kapsamında sınırlı olmadan veya en az sınırlamayla çalışmaların gerçekleştirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş; genel işleyiş ve konular üzerine | | Hafta 2 | Yaratıcılık ve Becerinin tanımı ve tasarım sürecindeki yeri | | Hafta 3 | Yaratıcılık Süreci ve faktörler | | Hafta 4 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve desteklenmesi nde yardımcı teknikler ve stratejiler | | Hafta 5 | Tasarım süreci ve yaratıcılık süreci; ilişkilendirme ve karşılaştırmalar | | Hafta 6 | Ürüne yönelik programlamanın yapılması; örneklemelar, tartışmalar | | Hafta 7 | Öğrenci aktif katılımının planlanması-programlanması | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Programda yerini almış olan çalışmaların detaylandırılması ve amaç kapsamların belirlenmesi | | Hafta 10 | Programda yerini almış olan çalışmaların detaylandırılması ve amaç kapsamların belirlenmesi | | Hafta 11 | Programda yeralan ve amaç kapsamların belirlenen çalışmalasın geliştirilmesi | | Hafta 12 | Geliştirme çalışmalarının devamı | | Hafta 13 | 2. Arasınav:ödev, sunu, tartışma | | Hafta 14 | Geliştirme çalışmalarının devamı ve tartışmalar | | Hafta 15 | Sonuç ürüne ulaşma aşamalarının gerçekleştirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aksoy, E. 1975; Mimarlıkta Tasarım İletim ve Denetim, KTÜ Yayınları, Trabzon | | 2 | Ertürk, Z. 1987; Mimari Tasarım Teknikleri, K.Ü. Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 13/04/2017 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 27/04/2017 | 2 | | Uygulama | 7 8 9 11 12 13 14 15 16 | 04/04/2017 01/04/2017 08/04/2017 22/04/2017 29/04/2017 06/05/2017 13/05/2017 20/05/2017 27/05/2017 | 1 1 1 1 1 1 1 1 1 | 10 | Sunum | 5 6 7 9 11 12 | 11/03/2017 18/03/2017 25/03/2017 08/04/2017 22/04/2017 29/04/2017 | 0,45 0,45 0,45 0,45 0,45 0,45 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/06/2017 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 10 | 10 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 5 | 25 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 81 |
|