|
ELL3029 | Karşılaştırmalı Edebiyat | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | *Çağdaş, dünya edebiyatının en dikkat çekici çalışmaları ile ilgili bilgi sahibi olmak.
*İkincil eleştirel kaynaklardan yararlanmak ve metin(ler)e olan ilişkilerini düşünmek.
*Toplumda konuşmacı olarak özgüven ve deneyim kazanmak.
*Projelerde başkalarıyla çalışarak deneyim edinmek.
*Çeşitli yazma alıştırmalarıyla yazma becerilerini geliştirmek.
*Öğrenci grubu ile birlikte çalışarak eleştirel okuma ve düşünme becerileri kazanmak ve geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çağdaş Dünya Edebiyatı ile ilgili bilgi edinmek | 1,2,3,4,5,7,10,13,14,15,16 | 1 | ÖK - 2 : | Eleştirel ikinci kaynaklar bularak bu kaynakları ana metinle bağlantısını kurmak | 1,2,3,5,6,8,10,11 | 1 | ÖK - 3 : | Toplumda konuşmak yapacak kadar özgüven ve deneyim sahibi olmak | 4,8,13,14,17,18,20,23 | 1 | ÖK - 4 : | Toplu projelerde çalışarak deneyim kazanmak | 1,2,4,6,9,11,17,20 | 1 | ÖK - 5 : | Yazma alıştırmalarıyla yazma becerisi geliştirmek | 1,2,5,8,10,17 | 1 | ÖK - 6 : | Diğer öğrenen bireyler arasında çalışarak eleştirel okuma ve düşünceleri geliştirmek | 4,8,12,15,18 | 1 | ÖK - 7 : | Öğrenciye farklı türler ve akımlar konusunda bilgilendirmek | 3,5,8,12,14,19 | 1 | ÖK - 8 : | Öğrenciyi karşılaştırmalı edebiyat bağlamı ile tanıştırarak edebiyat çalışmalarında uluslararası bir tutum sahibi olmasını sağlamak | 2,4,10,15,20 | 1 | ÖK - 9 : | Öğrencilerin tek bir edebiyattan daha fazlasını öğrenebilmesi adına onları birden fazla edebiyatı içeren problemlerin metodolojik araştırmalarına hazırlamak | 1,2,6,11,15,18,19 | 1 | ÖK - 10 : | Dünya edebiyatı metinlerini daha geniş bir perspektiften eleştirel bir biçimde analiz edebilmek | 2,3,6,9,12,14,17 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Karşılaştırmalı edebiyatın tarih, teori ve metodolojisi; ulusal edebiyat, dünya edebiyatı ve karşılaştırmalı edebiyattaki hususlar; karşılaştırmalı edebiyat ve diğer disiplinler arasındaki ilişki; sözlü sunum; araştırma tabanlı makalelerin eleştirisi; karşılaştırmalı edebiyatın öğretimi ve araştırılması konusunda güncel problemlerin tartışılması. Bütün karşılaştırmalı edebiyat öğrencilerinin katılımı beklenir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Karşılaştırmalı Edebiyata Giriş | | Hafta 2 | Emperyal Dönemden Modern Cumhuriyete: Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanının Geçmişi | | Hafta 3 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Modernizm | | Hafta 4 | Modern Türk Romanında Sorunlar | | Hafta 5 | Modern Türk Romanında Doğu İmgesi | | Hafta 6 | Modern Türk Romanında Batı İmgesi | | Hafta 7 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında İdeoloji ve Modernleşme | | Hafta 8 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Fantastik ve Gülünç Karakterler | | Hafta 9 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Şehir ve Konum | | Hafta 10 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Modern Bilimler ve Psikolojiye Atıf | | Hafta 11 | Modern Türk Romanında Araç Olarak Tarih | | Hafta 12 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Kurgusal Karakterler | | Hafta 13 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Postmodernist Dönüş | | Hafta 14 | Batı Edebiyatı ve Modern Türk Romanında Postmodernist Dönüş | | Hafta 15 | Dönem Tekrarı ve Final Sınavı | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Introduction to the Theory of Literature and Comparative Literary Studies | | 2 | A survey of Modern Western Literature Fiction: Novel and Short Story (Select Authors | | 3 | Modern Literary Movements and Theories Eastern and Western. | | 4 | Saussy, Haun, ed. Comparative Literature in an Age of Globalization. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2006. | | 5 | MLA Handbook for Writers of Research Papers. Seventh Edition. 2009. | | 6 | Aldridge, Owen, ed. Comparative Literature: Matter and Method. Urbana:University of Illinois Press, 1964 | | 7 | Bassnett, Susan. Comparative Literature: A Critical Introduction. Oxford, UK/Cambridge, USA: Blackwell, 1993. | | 8 | Jost, Francois. Introduction to Comparative Literature. Indianapolis: BobbsMerrill, 1974 | | 9 | Guillen, Claudio. The Challenge of Comparative Literature. Trans. Cola Franzen. Cambridge: Harvard University Press, 1993. | | 10 | Tanpınar, Ahmet Hamdi. The Time-Regulation Institute. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Sunum | 14 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 17 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 2 | 14 | 28 | Kısa sınav | 1 | 12 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 206 |
|