|
|
| SBP3043 | Göç, Uyum ve Kentsel Mekan | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Seda ÖZLÜ | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı tüm dünyada gittikçe önem kazanan bir olgu olan göç konusunda planlama öğrencilerinin farkındalığını artırmak, göç eden bireylerin kente uyum ve bütünleşme süreçlerini ortaya koymaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Toplumsal değişimin önemli bileşeni olan göç olgusu hakkında bilgi sahibi olma | 2 - 5 - 7 - 21 | 1,5, | | ÖK - 2 : | Göç kaynaklı toplumsal hareketleri yorumlayabilme | 2 - 5 - 7 - 21 | 1,5, | | ÖK - 3 : | Göç olgusunu çok boyutlu bir bakış açısıyla ele alma, olguya dair veri toplama ve analiz etme yeteneği kazanma | 2 - 5 - 7 - 21 | 1,5, | | ÖK - 4 : | Göçün etki ve sonuçlarını irdeleme, yorumlama ve tartışma | 2 - 5 - 7 - 21 | 1,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Göç hareketlerinin tanım, kuram ve teorilerinin yer verildiği derste olgu bölgesel ve kentsel ölçekte ele alınmaktadır. Göç hareketlerinin kent ve kentleşme süreçleri ile ilişkisi ortaya konulmaktadır. Göç hareketliliğinin terk edilen ve varılan yer üzerindeki mekânsal etkilerinin yanı sıra göç hareketlerinden kaynaklı sosyal, ekonomik, kültürel ve sosyo-psikolojik etkiler de ders kapsamında tartışılmaktadır.
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Derse Giriş, Dersin Amaç-Hedeflerinin Anlatımı | | | Hafta 2 | Göç Tanımları ve Genel Kavramlar | | | Hafta 3 | Göç Kuram ve Teorileri | | | Hafta 4 | Göçün Belirleyicileri ve Dinamikleri (İnsanlar Neden Göç Eder?) | | | Hafta 5 | Göç Türleri ve Hareketliliğin Sınıflandırılması | | | Hafta 6 | Dönemler İtibari ile Türkiye'de Göç | | | Hafta 7 | Kent ve Kentleşme Kavramları | | | Hafta 8 | Türkiye'de Göç ve Kentleşme Süreçleri | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Kentleşme ve Göç İlişkisi | | | Hafta 11 | Kentsel Uyum ve Bütünleşme | | | Hafta 12 | Göçün Sonuçları ve Kentsel Uyum Sorunu-1 | | | Hafta 13 | Göçün Sonuçları ve Kentsel Uyum Sorunu-2 | | | Hafta 14 | Göç Deneyimleri-1 | | | Hafta 15 | Göç Deneyimleri-2 | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Koramaz, T. K., Dökmeci, V., ve Özdemir, Z. 2017; Türkiye'de Göç ve İllerin Demografik, Ekonomik ve Fiziksel Dönüşümü. | | | 2 | Tümertekin E. ve Özgüç N. 2020: Beşeri Coğrafya: İnsan-Kültür-Mekan, Çantay Kitabevi, İstanbul | | | 3 | Adıgüzel, Y. 2016; Göç sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara | | | |
| 1 | Tekeli, İ. 2016; Göç ve Ötesi. Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul | | | 2 | De Haas, H., Castles, S ve Miller, M. J. 2020; Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Nüfus Hareketleri, Red Globe Pres UK | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 21.11.2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 09.01.2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 2 | 4 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 6 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|