|
|
| SBE6002 | Academic Writing for Publication in English-I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | Enstitü ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Raşide DAĞ AKBAŞ | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin akademik yazım geleneklerini kavraması ve akademik bir makale metni yazabilmek için atılması gereken adımları öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | İngilizce akademik yazım sürecine dair kuralları kavrayacak | | 3,6, | | ÖK - 2 : | Akademik yazım sürecine dair atılması gereken adımları tanıyacak | | 3,6, | | ÖK - 3 : | İngilizce yayınlanabilir akademik bir makale oluşturabilecek | | 3,6, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Akademik yazım süreci, akademik yazımın günlük kullanılan dilden ayrılan yönleri, kendine has özellikleri kısacası akademik yazım geleneklerini kapsamaktadır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanıtımı ve dönem içi faaliyetlerin planlanması | | | Hafta 2 | Akademik yazım ve genel özellikleri | | | Hafta 3 | Akademik bir metnin yazım süreci | | | Hafta 4 | Metin yapısı: paragraf ve deneme | | | Hafta 5 | Akademik yazımda resmi dil kullanım kuralları | | | Hafta 6 | Akademik yazımda resmi dil kullanım kuralları- uygulama | | | Hafta 7 | Akademik yazımda hedef dilin doğru kullanımı | | | Hafta 8 | Akademik metinlerde en sık karşılaşılan hatalar | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Akademik yazımda farklı kaynaklardan faydalanma ve metne yerleştirme | | | Hafta 11 | Metiniçi atıf verme ve referans listesi hazırlama | | | Hafta 12 | Akademik dürüstlük ve intihal sorunu | | | Hafta 13 | Akademik bir makalenin yapısı ve düzenlenmesi | | | Hafta 14 | Akademik bir makalenin bölümleri: Özetten Metod kısmına kadar | | | Hafta 15 | Akademik bir makalenin bölümleri: Metod kısmından sonuç kısmına kadar | | | Hafta 16 | Dönem ödevi teslimi | | | |
| 1 | Geyte, E.V. (2013) Writing to Learn Better Academic Essays. London: Collins | | | 2 | Bailey, S. (2011). Academic Writing: A Handbook for International Students. London: Routledge | | | |
| 1 | Swales, J. & Feak, M. (2004), Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills (Ann Arbor, MI: University of Michigan Press). 3rd Edition | | | 2 | Huff, A. 1999. Writing for Scholarly Publication. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Yıl içi çalışma | 3 15 | 2024 | 1 | 20 | | Ödev | 9 | 2024 | 1 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2.3 | 14 | 32.2 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Uygulama | 3 | 14 | 42 | | Ödev | 2 | 14 | 28 | | Proje | 3 | 3 | 9 | | Diğer 1 | 2 | 16 | 32 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 185.2 |
|