|
|
| ULS2002 | Türkiye ve Uzakdoğu | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Coşkun TOPAL | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Süleyman Erkan | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Dersin amacı, Uzak Doğu devletlerinin (Çin, Hindistan, Japonya) tarihsel gelişimlerini açıklayarak Türkiye ile olan ilişkilerini değerlendirmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Bölgesel olarak analizde bulunabilecek. | 6 - 11 | 1, | | ÖK - 2 : | Farklı ülkelerin dış politikalarını karşılaştırabilecek. | 6 - 11 | 1, | | ÖK - 3 : | Türkiye ile Uzak Doğu İlişkilerini genel hatlarıyla kavrayabilecek. | 6 - 11 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Türkiye'nin Uzak Doğu ile olan bölgesel ilişkilerini uluslararası politika çerçevesinde ele alır ve bu konu ile ilgili analizlerde bulunulur. Buradaki ülkeler ile ilişkiler ekonomik, kültürel, sosyal ve politik anlamda çeşitlendirilir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Uzak Doğu'nun bölgesel özellikleri | | | Hafta 2 | Türkiye'nin bölgesel ilgisi | | | Hafta 3 | Çin | | | Hafta 4 | Japonya | | | Hafta 5 | Çin ve yakın çevresi | | | Hafta 6 | Bölgesel ekonomi | | | Hafta 7 | Bölge kültürü | | | Hafta 8 | Ara sınav | | | Hafta 9 | Türk Diasporası | | | Hafta 10 | Bölgesel ortaklıklar | | | Hafta 11 | Gelişen ülkeler
| | | Hafta 12 | Diplomatik adımlar
| | | Hafta 13 | Bölgede savaşlar
| | | Hafta 14 | Genel değerlendirme
| | | Hafta 15 | Ödevlerin tartışılması
| | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Matsutanı, Hıronao. 1995; Japonya'ın Dış Politikası ve Türkiye,Bağlam. | | | |
| 1 | Ekrem,Nuraniye Hidayet.2003; Çin Halk Cumhuriyeti Dış Politikası 195-200,Asam. | | | 2 | Armaoğlu, Fahir; 19. YY Siyasi Tarih. T.C. İş Bankası. | | | 3 | Armaoğlu, Fahir; 20. YY Siyasi Tarih. T.C. İş Bankası. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 04/2024 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 6 | 6 | 36 | | Arasınav için hazırlık | 4 | 4 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Proje | 2 | 10 | 20 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|