|
|
| INT2000 | Black Sea Basin and Regionalism | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Murat Ülgül | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası ilişkilerde bölgeselcilik yaklaşımını öğretmek ve Türkiye?nin de içerisinde yer aldığı Karadeniz Havzası ülkeleri arasındaki ilişkileri analiz etmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Bölge ve Bölgeselcilik kavramlarını öğrenir. | 6 - 7 | 1, | | ÖK - 2 : | Ulus devletler için bölgenin önemini kavrar. | 6 - 7 | 1, | | ÖK - 3 : | Karadeniz Havzası'nda yer alan devletlerin ilişkilerini analiz eder. | 6 - 7 | 1, | | ÖK - 4 : | Karadeniz Havzasını bölgesel anlamda değerlendirir. | 6 - 7 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu ders bölgeselcilik yaklaşımı üzerine kurulmuştur. Bu bağlamda bölge kavramı; bölgesel güvenlik; sosyal ve ekonomik bölgeselcilik konuları üzerinde durulacaktır. Ayrıca, Türkiye'nin de içinde yer aldığı bir bölge olan Karadeniz Havzası'ndaki ülkelerin ilişkileri incelenecektir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Kavramsal düzeyde bölge | | | Hafta 2 | Bölgeselcilik nedir ve nasıl açıklanır? | | | Hafta 3 | Bölgesel Güvenliğin önemi | | | Hafta 4 | Bölgesel Güvenlik Tehditleri | | | Hafta 5 | Bölgesel Güvenliğin farklı yönleri | | | Hafta 6 | Bölgeselciliğin sosyal ve ekonomik yönleri | | | Hafta 7 | Bölgesel çatışma ve işbirliği | | | Hafta 8 | Bölgesel işbirliği ve uluslararası örgütler | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Karadeniz Havzası: tanım | | | Hafta 11 | Karadeniz Havzası ülkeleri ve dış politikaları | | | Hafta 12 | Karadeniz Havzası'nda çatışma ve işbirliği olasılıkları | | | Hafta 13 | Rusya ve Türkiye?nin Karadeniz Havzası?ndaki rolü | | | Hafta 14 | Karadeniz Ekonomik ve İşbirliği Örgütü?nün önemi | | | Hafta 15 | Karadeniz Havzası ülkeleri arasında enerjinin rolü | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Heywood, Andrew, Küresel Siyaset, 2012, Adres Yayınları. | | | |
| 1 | Kandemir, Eyyub "Uluslararası Sistemin Yeni Düzen Arayışında Karadeniz'in Değişen Jeopolitiği, 2008, İstanbul, IQ Kültür Sanat Yayıncılığı. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 20/11/2021 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|