|
YDI1008 | English - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Abdurrahman ERATA | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. ABDURRAHMAN ERATA | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-üstü seviyeye kadar kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | European Language Portfolio Global Scale, A1/A2/B1/B2 düzeyinde dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatınd | 6 - 7 | | ÖK - 2 : | Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 6 - 7 | | ÖK - 3 : | European Language Portfolio Global Scale, A1/A2/B1/B2 düzeyinde dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatınd | 6 - 7 | | ÖK - 4 : | European Language Portfolio Global Scale, A1/A2/B1/B2 düzeyinde dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. | 6 - 7 | | ÖK - 5 : | Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | | 1,3, | ÖK - 6 : | Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. | | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, günlük dil kullanımı. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | UNIT 6) Language: Expressions of quantity, informal expressions of quantity, Vocab: Words with variable stress | | Hafta 2 | UNIT 6) Reading: Lego and IKEA, Listening: Advertisements | | Hafta 3 | UNIT 6) Speaking: A lifestyle survey, What do you think?, Opening a restaurant, Everyday English, Writing: Report writing | | Hafta 4 | UNIT 7) Language: Modals and related verbs, Vocab: Common verbs ? get, | | Hafta 5 | UNIT 7) Reading: From India to Sweden with love, Listening: Professional matchmakers | | Hafta 6 | UNIT 7) Speaking: What do you think?, In your own words, Talking about you, Everyday English | | Hafta 7 | UNIT 8) Language: Relative clauses, Vocab: Adverbs, Adverbs collocations, Reading: A fair tale of New York | | Hafta 8 | UNIT 8) Listening: Extreme temperatures, Speaking: What do you think?, Role play, Everyday English, Writing: Describing places | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | UNIT 9) Language: Expressing habits, Vocab: Homonyms and homophones | | Hafta 11 | UNIT 9) Reading: Living in the past, Listening: A teacher to remember | | Hafta 12 | UNIT 9) Speaking: What do you think?, Project, Everyday English, Writing: Writing for talking | | Hafta 13 | UNIT 10) Language: Modal verbs of probability in the past, Vocab: Metaphors and Idioms about the body | | Hafta 14 | UNIT 10) Reading: The amazing Vikings, Listening: Rhyme and reason | | Hafta 15 | UNIT 10) Speaking: What do you think?, Everyday English, Writing: Adding emphasis | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Soars Liz & John, Hancock P. (2020). Headway Upper-Intermediate: Student's Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. | | |
1 | Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 8 | 1 | 8 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|