|
|
| YDI1007 | English - I | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Abdurrahman ERATA | | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Mehmet Ali EKEN | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Dil becerilerini orta düzeyden orta-üstü seviyeye kadar kazandırmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Orta-üstü düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. | | | | ÖK - 2 : | Dil becerisini orta-üst düzeyde kullanabilir. | | | | ÖK - 3 : | Geçmişini ve çevresinde olup biteni CEFR
kriterleri doğrultusunda belirlenmiş, B2
seviyesinde yapı ve kelimeler kullanarak
ifade eder.
| | | | ÖK - 4 : |
CEFR kriterleri doğrultusunda, B2
seviyesinde, kendisi ve çevresi hakkındaki
kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir.
| | | | ÖK - 5 : |
Güncel problemlerle ilgili makaleleri ve
raporları okuyabilir.
| | | | ÖK - 6 : | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Dilbilgisi yapıları ve alıştırmalar
Okuma parçaları ve alıştırmalar,
Dinleme parçaları ve alıştırmalar,
Belirli bir konuda yazı yazma
Belirli bir konu üzerinde münazara yapma
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | 7.a) Dil bilgisi: geçmiş zaman kipleri: must have, vb., would rather, Kelime bilgisi: sıklıkla karıştırılan fiiller | | | Hafta 2 | Telaffuz: have fiilinin zayıf hali, Konuşma: bir argümanı canlandırmak | | | Hafta 3 | Dinleme: Tavsiyeyi anlama, Okuma: Sorunlara çözüm bulma | | | Hafta 4 | 7-b) Dil bilgisi: fiillerin zamanları, Kelime bilgisi: gövdeyle ilgili sözlük | | | Hafta 5 | Telaffuz: sessiz ünsüzler, Konuşma: bunun ne olduğunu tahmin et, fotoğrafları tarif etme | | | Hafta 6 | Dinleme: Talimatları anlama, Okuma: Bir deneyin ilkesini anlama, | | | Hafta 7 | Konuşma İngilizcesi: performanslar hakkında konuşmak | | | Hafta 8 | 8-a) Dil bilgisi: edilgenler (tüm biçimler); bir şey yapmış olmak; ... olduğu söylenir, ... olduğu düşünülür
Kelime bilgisi: suç ve ceza ile ilgili sözlük
| | | Hafta 9 | Arasınav
| | | Hafta 10 | Telaffuzu: U harfi ve nasıl telaffuz edilir, Konuşma: Hırsızı yenmek, suçla ilgili konular
| | | Hafta 11 | Dinleme: Resmi tavsiyeleri anlamanıza yardımcı olmak için dünya bilginizi kullanma
Okuma: Gerçeği ve yalanları anlama
| | | Hafta 12 | 8-b) Dilbilgisi: raporlama fiilleri, Kelime bilgisi: medya ile ilgili sözlük
| | | Hafta 13 | Telaffuz: Kelime vurgusu ve vurgulu hecelerin nasıl telaffuz edileceği, Konuşma: Garip ama gerçek,
medya
| | | Hafta 14 | Dinleme: Haberlerdeki ana olayları belirleme, Okuma: Bir paragrafın ana fikrini anlamak için başlığı kullanma
| | | Hafta 15 | Gözden Geçirme ve Tekrar
| | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı
| | | |
| 1 | Soars Liz & John, Hancock P. (2020). Headway Upper-Intermediate: Student?s Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. | | | |
| 1 | Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 21/11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 20 | 20 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 15 | 15 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 1 | 20 | 20 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 15 | 15 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|