|
YDI1007 | English - I | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Abdurrahman ERATA | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. ABDURRAHMAN ERATA | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-üstü seviyeye kadar kazandırmak.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orta-üstü düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. | | | ÖK - 2 : | Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. | | | ÖK - 3 : | Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade eder. | | | ÖK - 4 : | Kendisi ve çevresi hakkındaki basit kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir. | | | ÖK - 5 : | Güncel problemlerle ilgili makaleleri ve raporları okuyabilir. | | | ÖK - 6 : | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dilbilgisi yapıları ve alıştırmalar
Okuma parçaları ve alıştırmalar,
Dinleme parçaları ve alıştırmalar,
Belirli bir konuda yazı yazma
Belirli bir konu üzerinde münazara yapma
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | ÜNİTE 1) Dil: Zaman Sistemi, Kelime Bilgisi: Bileşik Sözcükler | | Hafta 2 | ÜNİTE 1) Okuma: Saroo'nun Hikayesi, Dinleme: İnsanlar evden uzaktayken neyi özlediklerini anlatırlar. | | Hafta 3 | ÜNİTE 1) Konuşma: Kendiniz hakkında konuşmak, Ne düşünüyorsunuz? Gündelik İngilizce, Yazma: Resmi Olmayan Yazma | | Hafta 4 | ÜNİTE 2) Dil: Şimdiki Zaman Mükemmel, Basit ve Sürekli, Konuşulan İngilizce Sözcük: Doldurucular, Vurgu Ekleme, make ve do fiilleri | | Hafta 5 | ÜNİTE 2) Okuma: Plastik gezegenimiz, Dinleme: Heyecan verici deneyimlerin anlatılması | | Hafta 6 | ÜNİTE 2) Konuşma: Proje, Ne düşünüyorsun?, Gündelik İngilizce, Yazma: Resmi bir e-posta | | Hafta 7 | ÜNİTE 3) Dil: Anlatı kipleri, Konuşulan İngilizce, Kelime Bilgisi: Kitaplar ve filmler hakkında konuşmak | | Hafta 8 | ÜNİTE 3) Okuma: Sarkan Kadın, Dinleme: Görüşme
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | ÜNİTE 3) Konuşma: Ne düşünüyorsun?, Kendi sözlerinle, Gündelik İngilizce, Yazma: Öyküleyici yazma
| | Hafta 11 | ÜNİTE 4) Dil: Sorular ve Olumsuzlar, Konuşulan İngilizce, Kelime Bilgisi: Aksini Söylemek
| | Hafta 12 | ÜNİTE 4) Okuma: Yalan haber, Dinleme: Bir radyo programı
| | Hafta 13 | ÜNİTE 4) Konuşma: Rol yapma, Ne düşünüyorsun?, Sahte olanı fark et!, Gündelik İngilizce, Yazma: Fikirleri Bağlama
| | Hafta 14 | ÜNİTE 5) Dil: Gelecek biçimler, Konuşulan İngilizce, Kelime Bilgisi: Ortak fiiller ? al ve koy, Okuma: Boomerang nesli!
| | Hafta 15 | ÜNİTE 5) Dinleme: Geleceğin geleceği, Konuşma: Kendin hakkında konuşmak, Ne düşünüyorsun?, Sınıf araştırması, Gündelik İngilizce, Yazma: İş başvurusu
| | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı
| | |
1 | Soars Liz & John, Hancock P. (2020). Headway Upper-Intermediate: Student?s Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. | | |
1 | Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|