|
|
| SBP4013 | Sosyal Sorumluluk | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Şeyda BÜLBÜL ARIOĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin enerjilerini, zamanlarını ve beşeri sermayelerini toplumsal sorumluluk projelerini yaşama geçirerek değerlendirmeleri, kendilerine olan güven ve inançlarını arttırmaları; Kendilerini ifade tekniklerini, grup çalışma ve işbirliği yapma, sorun çözme gibi becerilerini geliştirmeleri. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Kentin sorunları hakkında fikir sahibi olur | 5 - 7 | 6 | | ÖK - 2 : | Bir sorunu net bir biçimde tanımlamayı ve değerlendirmeyi başarır | 5 - 7 | 1,6 | | ÖK - 3 : | Sorunun çözümü için bir arada çalışmaları gereken kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmayı öğrenir | 5 - 7 | 5,6 | | ÖK - 4 : | Kentsel aktörlerle ilişki kurabilir, kısıtları ve fırsatları tanıyabilir | 5 - 7 | 5,6 | | ÖK - 5 : | Bir toplumsal sorunun çözümünde rol oynayabileceklerinin farkına varır | 5 - 7 | 1,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Ders, öğrencilerin ortak olarak seçtikleri bir konuda bir sosyal sorumluluk projesi geliştirmelerini, projenin tüm aşamalarını tanımlamalarını ve adım adım uygulamalarını içerir. Ders sorumluları burada moderatör ve danışman kimliğindedirler. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin meslek hayatınıza ilişkisinin katkıların tartışılması | | | Hafta 2 | Hayallerime yolculuk- Amaç ve ilkelerin ortaya konulması | | | Hafta 3 | STK nedir? Uygulanan toplumsal sorumluluk projelerin tartışılması | | | Hafta 4 | Beyin fırtınası: çalışma konusunun belirlenmesi | | | Hafta 5 | Belirlenen çalışma konusunun bireysel olarak raporunun sunumu-Problem ağacı | | | Hafta 6 | Problem ağacı- Venn diyaramı oluşturma-İş bölümü- Çalışma takvimi sorun | | | Hafta 7 | Alan çalışmasının kurgulanması İzinler-yazışmalar | | | Hafta 8 | Alan çalışmasının kurgulanması İzinler-yazışmalar | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Alan çalışması | | | Hafta 11 | Rapor hazırlanması | | | Hafta 12 | Alan çalışması bulgularının sunulması | | | Hafta 13 | Bireysel raporların hazırlanması | | | Hafta 14 | Çalışmanın sunumu | | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Türk Tarih Vakfı. 2003, Projeler, Projecilik ve Sivil Toplum Kuruluşları, Tarih Vakfı Yayınları, Ankara. | | | 2 | Mutman, M. 1999; Sivil Toplum için Kent,Yerel Siyaset ve Demokrasi, Demokrasi Kitaplığı Yayınları, Ankara. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/11/2025 | 1 | 10 | | Yıl içi çalışma | 12 13 14 15 | 11/12/2025 18/12/2025 25/12/2025 01/01/2026 | 4 4 4 4 | 20 | | Sunum | 10 | 27/11/2025 | 4 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 5 | 10 | | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 4 | 1 | 4 | | Proje | 3 | 13 | 39 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|