|
|
| IMB4006 | Eğitim Yapıları | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | çocuklarda algısal-bilişsel gelişme evrelerine bağlı olarak mekan algısının gelişimini, bu evrelerdeki gereksinmeleri ve buna bağlı olarak mekan tasarım prensiplerini açıklayabilir | 1 - 2 - 3 | 1,3,5 | | ÖK - 2 : | eğitim-mekan ilişkisinin açıklayabilir | 1 - 2 - 3 | 1,3,5 | | ÖK - 3 : | kreşlerde, ilk ve orta öğretim yapılarının iç mekan tasarımlarını tüm boyutlarıyla (renk, malzeme ve genel planlama ilkeleri) yorumlar | 1 - 2 - 3 | 3,5,6 | | ÖK - 4 : | engellilere yönelik eğitim yapılarında iç mekan tasarımını değerlendirir | 1 - 2 - 3 | 1,3,5,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Kullanıcı grubu olarak çocuğun gelişim özellikleri, eğitim felsefesi ve eğitim metotları ile eğitim mekan ilişkisinin çerçevesinde, ilk kademe, orta kademe ve engelli okullarının mimari mekânsal özelliklerinin irdelenmesi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Eğitim kavramı. Eğitimin tarihçesi, Eğitim, eğitim felsefesi ve eğitim yapıları arasındaki ilişki. | | | Hafta 2 | Çocuğun fiziksel, algısal-bilişsel, psiko-sosyal gelişim özellikleri.
| | | Hafta 3 | Çocuk-Mekan ilişkisi. Çocuklarda renk ve mekan algısı.
| | | Hafta 4 | Günümüz eğitim felsefesine bağlı olarak eğitim yapılarının planlama ilkeleri
| | | Hafta 5 | Eğitim yapılarında kullanıcının yaş gruplarına bağlı olarak fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmeleri | | | Hafta 6 | Eğitim yapılarında ergonomi ve farklı yaş grubundaki çocuklarda antropometrik boyutlar.
| | | Hafta 7 | Eğitim yapılarında akustik ve aydınlatma.
| | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Okul öncesi eğitim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | | Hafta 10 | İlköğretim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | | Hafta 11 | Liselerde genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | | Hafta 12 | Engellilere yönelik eğitim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | | Hafta 13 | Öğrencilerin eğitim yapılarında iç mekan analizlerine ilişkin ödev sunumları.
| | | Hafta 14 | Öğrencilerin eğitim yapıları tasarımına ilişkin ödev sunumları.
| | | Hafta 15 | Öğrencilerin eğitim yapıları tasarımına ilişkin ödev sunumları.
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Ders sorumlusununözel ders notları | | | |
| 1 | Gür, Ş., Zorlu, T. 2002; Çocuk Mekanları, Yem Yayınları
| | | 2 | Gür, Ş. 1996; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayınları | | | 3 | YEM yayın, 2002; Eğitim Yapıları, Yapı Endüstri Merkezi
| | | 4 | Özbayraktar, M. 2002; İlköğretim Okullarının Kurumsal-Toplumsal ve Fiziksel Analizi, K. T. Ü. Fen Bil. Enstitüsü, Doktora Tezi,Trabzon | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 14/04/2025 | 1 | 40 | | Sunum | 8 9 11 12 13 14 | 09/04/2025 16/04/2025 30/04/2025 07/05/2025 14/05/2025 21/05/2025 | 2 2 2 2 2 2
| 10 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/06./025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 11 | 22 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 8 | 3 | 24 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|