|
IMB2010 | İç Mekanda Sınır Öğeleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Funda KURAK AÇICI | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mekanın ve mekan örgütlenmesinin tanımlanması ve mekan örgütlenmesinde etkili olan parametrelerin tasarım sürecine etkilerinin dikkate alınması. Tasarım sürecinde kullanılan malzeme, renk ve doku üzerinden mekansal bileşen ve elemanların incelenmesi. Öğrencilerin farklı mekanlarla ilgili mekansal sınırlamaların farkına varmalarını ve bilgilerinin tasarıma aktarılmasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mekan kavramını anlayabilir ve İç Mimari deki biçimini tanımlayabilir.
| 1 - 4 - 6 - 7 | 1, | ÖK - 2 : | Mekan örgütlenmesini tanımlayabilir ve mekan örgütlenmesini etkileyen parametreler üzerinde sınır öğelerinin yerlerini belirleyebilir. | 1 - 4 - 6 - 7 | 1, | ÖK - 3 : | Mekan bileşen ve öğelerinin iç mekanlarda aldığı farklı rolleri tanımlayabilir. | 1 - 4 - 6 - 7 | 6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mekan Tanımı: Mekan, İç Mekan, Dış Mekan, Mekan Örgütlenmesi tanımı, mekan örgütlenmesini etkileyen parametrelere odaklanarak sınır bileşenlerinin belirlenmesi ve tanımlanması Mekan Bileşenleri ve Öğeleri: İç Mekanlarda Farklı Roller Mekan Bileşenleri- Zemin, Duvar, Kolon, Kiriş, Merdiven, Kapı, Pencere. Mekan Öğeleri: Mobilyalar, Aydınlatma Öğeleri... |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Başlangıç Yapılması. Mekan Kavramı: Mekan, İç Mekan, Dış Mekan tanımlarının yapılması
| | Hafta 2 | Mekan Örgütlenmesi: Mekan Örgütlenmesinin Tanımı, Mekan Örgütlenmesini etkileyen parametreler üzerinde durularak sınır öğelerinin tanımlanması ve belirlenmesi
| | Hafta 3 | Mekan Bileşen ve Öğelerinin İç Mekanlarda Aldığı Farklı Roller
| | Hafta 4 | Mekan Bileşenleri: Döşeme, Duvar, Kolon | | Hafta 5 | Mekan Bileşenleri:Kiriş, Çatı, Merdiven
| | Hafta 6 |
Mekan Öğeleri: Bölücü Duvarlar, Pencere, Kapı
| | Hafta 7 | Mekan Öğeleri: Mobilya, Aksesuarlar (Bitki ve Aydınlatma Elemanları)
| | Hafta 8 |
Mekan Sınırları: Sınır Öğeleri olarak Mekan Bileşen ve Öğelerinin Kullanımı
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Renk ve Doku: Mekanlar ve İnsanlar Üzerindeki anlamı ve etkileri | | Hafta 11 | Renk ve Dokunun Tanımı, Sınır Öğeleri olarak Renk ve Dokunun Kullanımı
| | Hafta 12 | Malzeme olarak Mekan Bileşen ve Öğlerinin Kullanımı
| | Hafta 13 | Sınır Öğeleri olarak kullanılan Farklı Malzemeler ve Tanımlanması
| | Hafta 14 | Ders Üzerine Öğrenci Sunumları
| | Hafta 15 |
Ders Üzerine Öğrenci Sunumları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kurak Açıcı, F., 2015; İç Mekanda Sınır Öğeleri, Akademisyen Kitabevi, Ankara. ISBN: 978-605-9942-54-6 | | |
1 | Kurak Açıcı, Funda, 2006; İç Mekan Örgütlenmesinde Sınır Öğeleri: Post Modern ve Minimal Mekanlar, Yüksek Lisans Tezi, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 22 | 21/06/2024 | 1.2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 4 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 109 |
|