Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) 
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) 
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB4013Mimarlıkta Render ve Animasyon Uygulamaları2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Saffet Ertuğrul LÜLECİ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Render ve Animasyon programlarının öğrenilmesi. Öğrencilerin iç mimari tasarımlarını bilgisayar ortamında üç boyutlu oluşturduktan sonra sanal gerçekcili elemanları ile render ve animasyon haline getirebilmelerinin sağlaması.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Render ve animasyon programını kullanılabilecekler.7 - 8 - 123
ÖK - 2 : Tasarımın bakış açısını oluşturma becerisini kazanabilecekler.7 - 8 - 123
ÖK - 3 : Işık, güneş ve gölge efeklerini kullanarak gerçekçiliği yakalayabilme becerisini kazanabilecekler.7 - 8 - 123
ÖK - 4 : Render ve animasyon oluşturabilme deneyimine sahip olabilecekler. Tasarımın, ses ve görüntülü sunu haline getirilerek cd ortamına aktarılması 7 - 8 - 123,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kullanılan animasyon programın tanıtılmasıKamera ayarları oluşturmak Işık ve güneş ayarları oluşturmak.Yeni doku oluştuırma ve doku ataması yöntemleri Kütüphane kullanımı öğrenmek Render ayarları oluşturmak Render alınması öğrenmek Animasyon oluşturma yöntemleri Sunum için ses ve görüntü oluşturma yöntemleri ve programını öğrenmek CD ortamına aktarma öğrenmekPrinter çıktı alma yöntemleri
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Lumion-Artlantis Tanıtımı
 Hafta 2Lumion-Artlantis'te malzeme ayarlari ve kullanimi
 Hafta 3Lumion-Artlantis'te Güneş ve Işık ayarları
 Hafta 4Lumion-Artlantis'te Kütüphane Nesnesi, Kütüphane Elemanlari, Kütüphane Belirleme
 Hafta 5Lumion-Artlantis'te kamera ayarları
 Hafta 6Lumion-Artlantis'te paralel görünüş ayarları
 Hafta 7Lumion-Artlantis'te paralel görünüş ayarları
 Hafta 8Lumion-Artlantis'te panoramik ve VR obje ayarları
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Lumion-Artlantis'te animasyon ayarları
 Hafta 11Lumion-Artlantis'te "cephe render" hazirlama
 Hafta 12Lumion-Artlantis programindan farkli programlara dosya geçisi
 Hafta 13Windows'ta Movie Marker tanıtımı ve kullanımı
 Hafta 14Windows'ta Movie Marker tanıtımı ve kullanımı
 Hafta 15Windows'ta Movie Marker tanıtımı ve kullanımı
 Hafta 16Ara Sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ofluoglu, S. 2005, GRAPHISOFT ArchiCAD 9-10-11; Mimari Modelleme Görsellestirme ve Projelendirme, Akademya Egitim Yayinlari Istanbul 440 p.
 
İlave Kaynak
1www.artlantis.com
2www.archibase.net
3www.bilkom.com.tr
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 7 21/11/2018 2 50
Dönem sonu sınavı 15 11/01/2018 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 6 10 60
Arasınav 5 1 5
Dönem sonu sınavı 8 1 8
Toplam Çalışma Yükü101