|
IMB4019 | Anlambilim ve Görme Biçimleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Muteber ERBAY | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı imgeler ağı tarafından kuşatılmış çevremizde, bakmak ile görmek arasındaki farkın ortaya konmasını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Anlambilimin temel ilke ve kavramlarını açıklar. | 2 - 5 | 3,5, | ÖK - 2 : | Bulundukları çevreyi algı kuramıyla değerlendirirler | 2 - 5 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | tasarım yaparken çoklu düşünme becerisi kazanırlar | 2 - 5 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Anlambilim, bakmak ve görmek arasındaki farkın anlatılması, Algı kuramının anlatılması, Görme biçimleri ile ilgili film gösterimleri, bu filmlerin değerlendirilmesi, Görsel sanat dallarında görme biçimleri, İç mimarlık ürünlerinde görme biçimlerinin değerlendirilmesi, Öğrencilerin görme biçimleri ile ilgili bir proje geliştirmek üzere fikir önerileri, çalışmanın geliştirilmesi ve sunulması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Anlambilim, bakmak ve görmek arasındaki farkın anlatılması | | Hafta 2 | Algı kuramının anlatılması | | Hafta 3 | Görme biçimleri ile ilgili film gösterimi: "Bakış Açısı" | | Hafta 4 | Görme biçimleri ile ilgili film gösterimi: "Koş Lola Koş" | | Hafta 5 | Filmlerin değerlendirilmesi ve yorumların yapılması | | Hafta 6 | Resim ve heykel sanatında görme biçimlerinin değerlendirilmesi | | Hafta 7 | İç mimarlık ürünlerinde görme biçimlerinin değerlendirilmesi | | Hafta 8 | Öğrencilerin görme biçimleri ile ilgili bir proje geliştirmek üzere fikir önerileri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Proje üzerinde çalışmalara devam edilmesi | | Hafta 11 | Çeşitli tasarımların ve ürünlerin bu kapsamda değerlendirilmesi | | Hafta 12 | İlk sunumlar ve yorumlar | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Dersin değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Erkmen-Akerson, F., 2005; Göstergebilime Giriş, Multilingual, İstanbul | | 2 | Barthes, R., 2009; Göstergebilimsel Serüven, Yapı Kredi Yayınları, 5. Basım, İstanbul. | | 3 | Berger, J., 2002; Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 8. Basım, İstanbul. | | 4 | Botton, A., 2008; Görmek ve Fark Etmek, Sel Yayıncılık, 2. Basım, İstanbul. | | |
1 | Barthes, R., 2007; Görünüre Dair Küçük Bir Teoriye Doğru Adımlar, Metis Yayınları, 2. Basım, İstanbul. | | 2 | Tellan, D., 2009; Reklamcılık; Bakmak ve Görmek, Ütopya Yayınevi, Ankara. | | 3 | Portzamparc,C. ve Sollers, P.,2010; Bir Mimar ve Bir Yazar Tartışıyor; Görmek ve Yazmak, Yapı Kredi Yayınları,İstanbul. | | 4 | Uğur, N., 2003; Anlambilim, Doruk Yayınları, Ankara. | | 5 | Ergüven, M., 2006; Aydınlıkta Görmek, Agora Kitaplığı, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | 12/11/2020 | 1 | 10 | Sunum | 7 8 | 22/10/2020 29/10/2020 | 2 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2021 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 6 | 12 | Diğer 2 | 2 | 5 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|