|
|
| IMB4017 | Modern Mimarlık Tarihi | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şengül YALÇINKAYA | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Mimari gelişmeleri etki eden toplumsal, sosyal, eko nomik ve teknolojik gelişmeler geniş bir yelpazede idelenmektedir. Özellikle bu gelişmelere bağlı olarak mimari mekanların tasarlanmasına ve donatılmasına etkileri üzerinde durmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | modern mimarlıkta tarihsel gelişimi anlatabilecekler. | 1 - 3 - 9 - 10 - 11 | 1,5,7 | | ÖK - 2 : | modern mimarlıktaki akımlar, kuramlar ve manifestoları ayırtedebilecekler. | 1 - 3 - 9 - 13 | 1,5,7 | | ÖK - 3 : | modern mimarlık tarihinde mimarları tanıyabilecekler. | 1 - 9 - 11 - 12 - 13 | 1,3,5,7 | | ÖK - 4 : | modern mimarlıktaki öncü eserleri analiz edip yorumlayabilecekler. | 4 - 11 - 12 - 13 | 1,3,5,7 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Mimari akımların, teorilerin, kuramların, manifestoların ve bu harketin öncü mimarlarının anlatılması. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Derse giriş ve dersin amacının anlatılması | | | Hafta 2 | 18.yy ve 19.yy başlarında sanat ve mimarlıktaki gelişmeler | | | Hafta 3 | Fütürizm,art nouveau,art and crafts stilleri ve mimarları | | | Hafta 4 | De stijl(neo plastizm) ve mimarları | | | Hafta 5 | Ekspresyonizm ve mimarları | | | Hafta 6 | Konstruktivizm ve mimarları | | | Hafta 7 | Bauhaus-walter Gropius ve mimari yaklaşımı | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Mies van der Rohe ,Le Corbusier,Frank Lloyd Wright ve mimari yaklaşımları | | | Hafta 10 | Post- modernizm ve mimarlığa yaklaşımı | | | Hafta 11 | Geç modernizm,ileri teknoloji ve mimarlık yaklaşımları | | | Hafta 12 | ödev | | | Hafta 13 | Dekonstrüktivizm ve mimarlık yaklaşımı | | | Hafta 14 | Biyolojik ve fraktal tasarımların mimari yaklaşımları | | | Hafta 15 | Dijital tasarımlar ve mimarlıktaki yaklaşımı | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Korton, E., 1986, XX. Yüzyıl Mimarlığına Estetik Açıdan Bakış,Yaprak kitabevi, Ankara | | | |
| 1 | Kuban, D., 1990, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, Istanbul | | | 2 | Mimari Akımlar1, 1996,Yapıdan Seçmeler, Yem Yayınları, Istanbul | | | 3 | Korton, E., 1986, Mimarlıkta Teori ve Form, ODTU, Ankara | | | 4 | Roth,L., 2000, Mimarlığın Öyküsü, Çev. Ergün Akça, Kabalcı Yayınevi, | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 10/11/2015 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/12/2015 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | | Arasınav için hazırlık | 11 | 1 | 11 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 6 | 8 | 48 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 1 | 11 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|