|
|
| IMB3013 | İç Mimari Proje - V | 4+4+0 | AKTS:8 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | IMB2000-İç Mimari Proje - IV IMB1000-İç Mimarlıkta Teknik Resim - II derslerinin herikisinden de geçmiş olmalı | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şengül YALÇINKAYA | | Diğer Öğretim Üyesi | İlgili öğretim üyeleri | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Hacmin iç mekan donatımı, sabit ve hareketli donatılar, form araştırmaları, malzeme, renk, doku etkileri, işlevsel analiz, işlevler ve ilişkiler sistemi, insan-eylem-biçim ilişkilerinin kavramsal altyapısının görsel algıya dayalı örneklerle desteklenerek verilmesi |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | İç mekan düzenlenmesinde renk, doku, yön, doluluk, boşluk, donatı yoğunluğu, aydınlatma ve malzeme özelliklerini vurgulayabilecekler, tarihsel gelişim ve sürec içinde iç mekan düzenleme ilişkilerini inceleyebilecekler. | 1 - 5 - 13 | 2,3,5, | | ÖK - 2 : | Tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler. | 1 - 5 - 13 | 2,3,5, | | ÖK - 3 : | Bir proje konusunda kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, seçenek üretme, karar verme ve sunum yapabilme becerisini deneyimleyecekler. | 1 - 5 - 13 | 2,3,5,6, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Öğrencinin iç mekan düzenleme ile ilgili edindiği bilgilere dayanılarak; farklı işlevsel organizasyonların bir arada olduğu iç mekan düzenlemeleri üretmek. Bu yarıyılda lokanta ( mutfak ve diğer servis birimleri ile birlikte ) , sosyal merkez ( öğrenci ya da öğretim üyeleri için) , farklı birimleri barındıran satış merkezleri vb. gibi iç mekan düzenleme projeleri üretilmek. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti
Çalışma programının öğrencilere duyurulması | | | Hafta 2 | Proje konusu ile ilgili senaryonun geliştirilmesi. Konu ile ilgili bilgileri toplanması | | | Hafta 3 | Proje konusu ile ilgili kavramlarının irdelenmesi, senaryonun geliştirilmesi | | | Hafta 4 | Proje konusu ile ilgili örneklerin analiz paftalarının teslimi ve sunumu
İlk eskizlerin geliştirilmesi | | | Hafta 5 | Proje konusuyla ilişkili olarak tasarım önerilerinin iki ve üç boyutlu anlatımlarla sunulması, projeye ilişkin ana kararların belirlenmesi, tasarlanan formların kritik edilmesi/değerlendirilmesi
| | | Hafta 6 | 1. Jüri
| | | Hafta 7 | Proje konusuyla ilişkili olarak tasarım önerilerinin iki ve üç boyutlu anlatımlarla sunulması, projeye ilişkin ana kararların belirlenmesi, tasarlanan formların kritik edilmesi/değerlendirilmesi
| | | Hafta 8 | Proje konusuyla ilişkili olarak tasarım önerilerinin iki ve üç boyutlu anlatımlarla sunulması, projeye ilişkin ana kararların belirlenmesi, tasarlanan formların kritik edilmesi/değerlendirilmesi | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Projeye ilişkin ana kararların belirlenmesi, donatı ve yüzey anlatımlarının yapılması, renk ve malzeme kararlarının verilmesi, kritik edilmesi/değerlendirilmesi | | | Hafta 11 | 2. Jüri
| | | Hafta 12 | Projeye ilişkin donatı ve yüzey anlatımlarının yapılması, renk ve malzeme kararlarının verilmesi, kritik edilmesi/değerlendirilmesi | | | Hafta 13 | Projeye ilişkin gerekli detay anlatımlarının yapılması,kritik edilmesi/değerlendirilmesi
| | | Hafta 14 | Projenin sunum tekniklerinin tartışılması | | | Hafta 15 | Proje teslim haftası / Proje teslimi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı /Final Jürisi | | | |
| 1 | Samara, T. 2007; Design Elements/A Graphic Style Manuel, Yayınevi : Rockport Publisher ISBN: 1592532616 | | | |
| 1 | Gordon, G. 2003; Interıor Lıghtıng for desıgners, Wıley-Academy, ISBN: 047144118X | | | 2 | Genç, A., Sıpahioğlu, A. ; Görsel Algılama - Sanatta Yaratıcı Süreç, Sergi Yayınevi, İzmir | | | 3 | Scott, R. G. 1951; Design Fundamentals, Mc Graw- Hill Book Company , Inc. , New York | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 10 | 26/04/2024 | 8 | 35 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/06/2024 | 8 | 65 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 8 | 13 | 104 | | Sınıf dışı çalışma | 10 | 3 | 30 | | Arasınav | 8 | 1 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 32 | 2 | 64 | | Dönem sonu sınavı | 8 | 1 | 8 | | Diğer 1 | 6 | 1 | 6 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 220 |
|