|
IMB2019 | İnsan Mekan İlişkisi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Filiz TAVŞAN | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders İç mekanın oluşumuna katılan tüm bileşenlerin ilişkilerini çeşitli ölçeklerde araştıran, bu mekanlarda insan boyutları ve gereksinimleri sağlamak amacıyla iç mekan ve dış mekan ilişkisini birlikte düşünme becerisi veren bir disiplindir. Mimari mekan ve bu mekana katılan bileşenler hakkında atölye çalışmalarıyla bilgilenme sağlamak, öğrenciye iç mekanları tasarlama ve donatma becerisi vermek amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İnsan ve mekan ile ilişkili konuları öğrenecekler ve bu konuları tartışabilecekler | 4 - 6 - 7 | 1, | ÖK - 2 : | tasarımlarında mekan ile ilişkili fiziksel ve psikolojik boyutları düşünme ve tasarımlarımda kullanabilecek | 2 - 3 | 3,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan Boyutları, Antropometri, Ergonomi, İnsan-Çevre İlişkileri, Mekanın Tanımı, Kavram, Mekan Çeşitleri, Mekanın Düzenlenmesi ve Düzenlenmesi, Mekanı Tanımlayan Bileşenler; Yatay ve Dikey Elemanlar, Mekânsal Sınır Elemanları, Mekânsal Organizasyon, Mekân ve Algı, Mekan ve Renk, Mekan ve Doku, Engelli ve Mekan
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş. Tanışma | | Hafta 2 | İnsan: insan boyutları, antropometrik boyutlar,duyusal boyutlar, algısal ve zihinsel boyutlar | | Hafta 3 | Antropometri: vücüt ölçüleri , statik antropometrik boyutlar, dinamik antropometrik boyutlar | | Hafta 4 | Ergonomi : İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekilleri | | Hafta 5 | İnsan-Çevre İlişkileri: iç uzaklık , kişisel uzaklık,kişilerarası uzaklık, dolaşım alanı uzaklığı fiziki çevrenin gerekli işlevler doğrultusunda, insana göre, düzenlenmesi veya inşa edilmesidir | | Hafta 6 | Mekan: tanımı, kavramı, tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar | | Hafta 7 | Mekan türleri: mimari mekan, doğal mekan, kentsel mekan,mekan çeşitleri; iç mekan dış mekan, kapalılıklarına göre mekanlar;kapalı, açık, yarı kapalı mekanlar , kullanımlarına göre mekanlar, | | Hafta 8 | Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; oranlama, sıralama,ritm, | | Hafta 9 | Dönem arası sınav | | Hafta 10 | Mekan tanımlayan bileşenler; yatay ve düşey elemanlar | | Hafta 11 | Mekan sınır öğeleri; duvar, renk, merdiven,.. | | Hafta 12 | Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri | | Hafta 13 | Mekan ve Algı; mekanın oluşumunu, kullanımını, değişimini ve dönüşümünü ve algısını etkileyen faktörler | | Hafta 14 | Mekan ve kavram | | Hafta 15 | Mekan ve kavram | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Öğretim elemanın kendi ders notları | | |
1 | Arcan, E.,Evci,F.,Mimari Tasarıma Yaklaşım,İki Yayınevi, İstanbul, 1992 | | 2 | Özer,F.,Çağdaş Mimari Dizaynlamada Tarihsel Sürekliliğin Değerlendirmesi, İTÜ.Matbaası, İstanbul, 1982 | | 3 | Hasol,D.,Mimarlık Sözlüğü, Yem Yayınları, İstanbul,1988. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 26/11/2021 | 1 | 30 | Ödev | 4 6 8 12 13 | 14/10/2022 28/10/2022 11/11/2022 09/12/2021 16/12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 4 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 7 | 5 | 35 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 105 |
|