|
IMB2001 | İç Mimari Proje - III | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | IMB1002-İç Mimari Proje - II dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Betül AKGÜL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İç mimari projeler oluşturmak. Verilen teorik temellerle farklı türde tasarım çözümleri yapmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | herhangi bir tasarım problemi karşısında insanın psikolojik, sosyolojik, fizyolojik gereksinmeleri, davranış ve eylemlerini tanımlayabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 | 2,3,5 | ÖK - 2 : | tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında uygulayabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 | 2,3,5 | ÖK - 3 : | eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İç mekan tasarımlarında renk, doku, döşeme, aydınlatma ve malzeme kullanımı gibi temel tasarım ilkelerinin tartışılması. İç mekân düzenleme ilişkilerinin tarihsel gelişim ve süreç içerisinde incelenmesi. İnsan ihtiyaçlarını, eylemlerini ve davranışlarını destekleyen tasarım çözümleri. Ofis, büro, mağaza gibi mevcut mekanların veya uyarlanan mekanların tasarımı.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti Çalışma programının öğrencilere duyurulması | | Hafta 2 | Konu ile ilgili senaryonun geliştirilmesi. Konu ile ilgili bilgileri toplanması | | Hafta 3 | Konu ve kavramlarının irdelenmesi | | Hafta 4 | Konu ile ilgili örneklerin analiz paftalarının teslimi ve sunumu İlk eskizlerin geliştirilmesi | | Hafta 5 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 6 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 7 | Stüdyo Çalışması ve ilk maket istenmesi | | Hafta 8 | Ara jüri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 11 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 12 | Stüdyo Çalışması ve malzemenin tartışılması | | Hafta 13 | Stüdyo Çalışması ve rengin tartışılması | | Hafta 14 | Stüdyo Çalışması ve sunum tekniklerin tartışılması | | Hafta 15 | Proje teslim haftası / Proje teslimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ural, S., E. 1995; Mimarlıkta Renk: Yapay ortamların renklendirilmesinde renk dinamikleri, Doktora Tezi, KTÜ, FBE, Mimarlık ABD, Trabzon | | |
1 | San Martin, M. 2008; Interiors by Color / Kolon, Yayınevi : Loft Publication, SISBN: 8496936201 | | 2 | Gyorgy, K.; Sıng, İmage and Symbol, Studio vista, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 6 | 02/11/2021-05/11/2021 | 4-4 | 15 | Yıl içi çalışma | 11 | 07/12/2021-10/12/2021 | 4-4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/01/2022 | 4 | 65 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 5.5 | 3 | 16.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 2 | 40 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 171.5 |
|