|
|
| IMB1005 | İç Mimarlığa Giriş | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | | Diğer Öğretim Üyesi | - | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
İç mekan tasarımı ve tasarım yaklaşımlarının temellerinin tanıtılması ve öğrencilerin bir tasarım problemini çözmek için kazanmaları gereken teori, yöntem ve becerilerin tanıtılması. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | iç mimarlık mesleğinin sorumluluk alanlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar | 1 - 6 | 1,3,5, | | ÖK - 2 : | tasarım süreci ve tasarım yaklaşımlarını gelişimini kavrar | 1 - 6 | 1,3,5, | | ÖK - 3 : | form, mekan, işlev kavramlarını ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | 1 - 6 | 1,3,5, | | ÖK - 4 : | insan mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinmeleri ve iç mekan tasarımı ilişkisini kavrar | 1 - 6 | 1,3,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| İç mimarlığın sorumluluk alanı, tasarım süreçleri ve tasarım yaklaşımları. Yaratıcı düşünme, form tasarım ve işlev. insan ve mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinimleri ve kullanıcı boyutlarına yönelik iç mekan tasarımı.
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Tanışma, iç mimarlık eğitimi, mesleği seçme nedenleri ve beklentiler. Dersin içeriğinin açıklanması. | | | Hafta 2 | İç Mimarlık nedir, tanımı, uygulama alanları, Projeler, örnekler, diğer disiplinlerle ilişkiler. | | | Hafta 3 | Tasarım kavramı, tasarım süreci. | | | Hafta 4 | Tasarım yaklaşımları. Pragmatik, ikonik, kanonik, parametrik, kavramsal tasarım. | | | Hafta 5 | Pragmatik, ikonik, kanonik, parametrik, kavramsal tasarım örneklerinin analizi. | | | Hafta 6 | Tasarımda yaratıcılık olgusu. Tasarımda eskizin önemi. Bir çevre analiz yöntemi olarak eskiz. Düşünme Yöntemi olarak eskiz.
| | | Hafta 7 | Mimarlıkta form olgusu, Form elemanları, Form oluşturma biçimleri. Ünlü tasarımcılardan örnekler.
| | | Hafta 8 | Mekan olgusu, mekanı oluşturan öğeler, mekan türleri. | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | İşlev kavremı. İşlev şeması oluşturma. Uygulama | | | Hafta 11 | Mekan örgütlenmesinde prensipler. Eylem, eylem alanı kavramları. | | | Hafta 12 | İnsan mekan ilişkisi ve kullanıcı gereksinmeleri. | | | Hafta 13 | İnsan- ölçü- biçim ilişkisi, insanın statik ve dinamik ölçüleri. | | | Hafta 14 | Mekansal algıda etkili faktörler: Renk, doku, ölçü, ışık, form | | | Hafta 15 | Ünlü tasarımcıların tasarım anlayışlarının görsel sunumlarla irdelenmesi. | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Kuban, D.,1984; Mimarlık Kavramları;Mimarlığın Kuramsal sözlüğüne giriş,Çevre yayınları, İstanbul. | | | 2 | Ching, F., 1996; Architecture: Form, Space and Order. New York: Van Nostrand | | | 3 | Onat, E. 2010; Mimarlık, form ve geometri. Efil Yayınevi. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 19/11/2024 | 1 | 30 | | Yıl içi çalışma | 10,15 | 26/11/2024 31/12/2024 | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 12 | 12 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 9 | 2 | 18 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|