|
|
| ECZ5012 | Araştırma Projesi Dersi - II | 2+8+0 | AKTS:20 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 8 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Elif Nur BARUT | | Diğer Öğretim Üyesi | Tüm öğretim üyeleri | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Araştırma Projesi I dersinde planladıkları bilimsel çalışmanın deneysel uygulamalarını/veri toplama aşamalarını tamamlamaları, elde edilen verileri bilimsel yöntemlerle analiz ve kritik olarak yorumlamaları, sonuçları literatür ışığında tartışarak özgün bir sonuç raporu (tez) hazırlamaları ve çalışmayı bilimsel sunum tekniklerine uygun şekilde sözlü olarak savunma becerilerini geliştirmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Araştırma hipotezini test etmek için gereken materyal, gereç, deney teknikleri, uygulama basamakları ve veri analiz yöntemlerini içeren ayrıntılı bir proje planı (protokol) hazırlayabilir. | 2 - 4 - 5 | 1,2,3,4,5, | | ÖK - 2 : | Projesinin gerektirdiği temel laboratuvar güvenliği kurallarını ve ana deney tekniklerini (veya teorik analiz yöntemlerini) öğrenebilir/uygulayabilir. | 2 - 4 - 5 | 1,2,3,4,5, | | ÖK - 3 : | Araştırma sürecini ve planını, belirlenen bilimsel raporlama formatına (Giriş, Amaç, Yöntemler, Kaynaklar vb. bölümleri içeren) uygun olarak yazılı bir rapor halinde sunabilir. | 2 - 4 - 5 | | | ÖK - 4 : | Araştırma etiği ilkelerine uygun davranmanın ve bilimsel dürüstlüğün önemini kavrar. | 2 - 4 - 5 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Öğrencilerin, Araştırma Projesi I'de planladıkları çalışmanın deneysel ve veri toplama aşamasını tamamlayarak, elde edilen bulguları bilimsel ve istatistiksel yöntemlerle analiz edip literatür ışığında kritik olarak yorumlamaları ve çalışmanın tüm aşamalarını içeren özgün bir bilimsel sonuç raporu (tez) hazırlayarak sözlü olarak savunmaları. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 2 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 3 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 4 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 5 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 6 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 7 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 8 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 9 | Gelişme Raporu Hazırlama | | | Hafta 10 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 11 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 12 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 13 | Yapılan çalışmaların ve gelişmelerin değerlendirilmesi | | | Hafta 14 | Bulguları belirleme, yazma | | | Hafta 15 | Sonuç ve tartışmanın rapor edilmesi | | | Hafta 16 | Proje sonuç raporunun sunulması | | | |
| 1 | Üniversitemizin abone veritabanları (Örn. SciFinder Scholar, Web of Science, Pubmed) | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | Nisan 2026 | 1 | 50 | | Sunum | 16 | Haziran 2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Laboratuar çalışması | 8 | 14 | 112 | | Uygulama | 8 | 14 | 112 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 303 |
|