|
|
| ECZ5003 | Afet ve Salgın Hastalık. Birey. ve Top.Sorm | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İnci Selin DOĞAN | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Afetlerde salgın hastalıklar konusunun önemini anlamak. Bulaşıcı hastalık,salgın pandemi ve epidemi kavramlarını öğrenmek. Hava, su, temas ve dolaylı yollarla bulaşabilen salgın hastalıklar hakkında bilgi edinmek. Bulaşıcı hastalıklara karşı alına bilecek önlemler afet planlamasıve bulaşıcı hastalıklar hakkınbda bilgi sahibi olamk. Toplumun üzerine düşen sorumluluklar hakkında bilgi edinmek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar ve merkez ile iletişim kurar, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 2 : | Kendinin güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin ve ilgi alanlarının farkına varır, yetkinlik ve becerilerini tanır, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 3 : | Kamu ve özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri daha detaylı tanır, sektörler arası farklılıkları kavrar ve gelecek planlarına uygun kariyer alanını bilirler, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 4 : | İş dünyasının beklentileri ve öncelik verdiği yetkinlikler hakkında farkındalık kazanır, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 5 : | Kariyer sürecinde ince yeteneklerin geliştirilmesinin öneminin farkını ve beden dili, diksiyon, hitap gibi iletişime etki eden konuların öneminin kavrar, doğru ve etkili iletişim becerilerinin geliştirir, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 6 : | Kariyer hedeflerine ulaşması için gerekli olan ve karşılıklı fayda sağlayan ilişki kurmanın önemini kavrar, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 7 : | Kariyerine destek sağlayabilecek üniversite birimleri (uluslararası ilişkiler-değişim ofisi ve değişim programları ) ve ulusal ve uluslararası burslar (TÜBİTAK, ulusal ajans) gibi destek hizmetler konusunda haberdar olur, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | ÖK - 8 : | Kariyer sürecinde doğru kaynaklara ulaşma ve kaynakları etkin kullanma yolları hakkında bilgi sahibi olur, | 6 - 7 - 8 - 9 | 1,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Afetlerde salgın hastalıklara giriş. temel kavramlar, salgın değerlendirmesinde dikkat edilecek temel kriterler, afetlerde görülen salgın hatalıklar, çevre sağlığı, solunum yolu ile bulaşan hastalıklar, Toplumun meydana gelen salgınlarda alacağı önlemler ve sorumlulukları. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, kariyer merkezi hizmetleri ve bunlardan faydalanma imkanları. | | | Hafta 2 | Hassas Beceriler, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının tanımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 3 | Lisans eğitimini destekleyecek değişim ve eğitim burs programlarının tanıtımı ve işleyişi, KTÜ Değişim Programları Koordinatörlüğü - Erasmus+ Programı uygulamaları. | | | Hafta 4 | İletişim Ağı (networking) ve sosyal medya kullanımının önemi ve kurallar,
Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap yeteneği geliştirme yöntemleri
| | | Hafta 5 | CV hazırlama teknikleri, etkili sunum teknikleri, Ders ve İŞKUR, EUROPASS seminerleri | | | Hafta 6 | Cumhurbaşkanlığı, yetenek ve kariyer kapısının tanıtımı, işlevi ve iş ve staj fırsatları, TÜBİTAK lisans öğrencisi burs fırsatları | | | Hafta 7 | Zaman yönetimi, etkili zaman kullanımı | | | Hafta 8 | ARASINAV | | | Hafta 9 | Stresin tanımı, etkisi ve yönetimi, Etkili sunum teknikleri | | | Hafta 10 | Özel sektör ve kamu liderlerinin işe alım süreçleri, başarı kriterlerine ait sunumlar | | | Hafta 11 | Günümüzün meslekleri tanıtımı ve gelecek fırsatları | | | Hafta 12 | ALES; KPSS ve YDS sınavları tanımı ve başarıyı etkileyen faktörler | | | Hafta 13 | Kişisel beceriler ve SWOT analizi | | | Hafta 14 | Etkili sunum teknikleri | | | Hafta 15 | Kamu sektörü liderlerinin başarı öyküleri ve Tavsiyeleri | | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | | |
| 1 | Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü | | | 2 | Erasmus ofisi, İŞKUR ve diğer katlımcı sunumları | | | 3 | https://karmer.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_11898/duyurular_198/89e07439-672f-484e-a688-bca9b0a237f2/html_icerik/files/Kariyer%20Planlama%20Ders%20Sunumu.pdf | | | 4 | https://www.siirt.edu.tr/dosya/personel/kisisel-gelisim-kaynaklar-siirt-202021215912210.pdf | | | |
| 1 | https://fenbilimleri.mu.edu.tr/Newfiles/115/Content/Kariyer_Sunumlar.pdf | | | 2 | https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/mustafa.ocal/135737/IKY113_unite8.pdf | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9. Hafta | 17.04.2024 | 30 dakika | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16. Hafta | 05.06.2024 | 30 dakika | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 7 | 28 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|