|
|
| ECZ5041 | Kentlilik Bilinci Trabzon Tarihi ve Kültürü | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Arzu ÖZEL | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atilla Taner Kalaycıoğlu, Prof. Dr. Arzu Özel, Prof. Dr. Gülin Renda | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere Trabzon şehrini tarihi ve kültürüyle tanıtmak, kentilik bilinci konusunda farkındalık oluşturmaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Trabzon tarihini ve kültürünü tanırlar. | 8 - 10 | 1,5, | | ÖK - 2 : | Kentlilik bilinci konusunda farkındalık sahibi olurlar. | 8 - 10 | 1,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Sosyal içerikli derstir. Kentlilik bilinci ve Trabzon Tarihi dersi öğrencilere tarihsel süreçte Trabzon şehrinin sosyal, kültürel, sanatsal ve kentsel gelişim açılarından tanıtmayı amaçlamaktadır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Trabzon adının kökeni, Trabzon tarihi, ilkçağdan Osmanlıya kadar olan dönem | | | Hafta 2 | Trabzon tarihi, Osmanlı dönemi, Cumhuriyet dönemi | | | Hafta 3 | Trabzon Tarih Müzesi gezisi | | | Hafta 4 | Trabzon kültürü, yemekleri, folklor oyunları | | | Hafta 5 | Trabzon kültürü, halk inanışları, maniler, deyişler | | | Hafta 6 | Trabzon tarihinde eczacılığın yeri/ gelişimi | | | Hafta 7 | Trabzon?un önemli tarihi eserleri, kültür varlıkları, müzeleri (Atatürk Köşkü Gezisi) | | | Hafta 8 | Kızlar Manastırı Gezisi | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Trabzon Şehir Müzesi gezisi | | | Hafta 11 | Kent, kentleşme ve kentlilik kavramları, kentlilik bilinci ve yerel yönetim ilişkisi | | | Hafta 12 | Sürdürülebilir Kentler İçin Kentlilik Bilincinin Önemi, Kent Kimliği, Kent Markası, Kent İmajı | | | Hafta 13 | Kentsel Yönetim, Kentlilik Bilinci ve Yerel Yönetim İlişkisi | | | Hafta 14 | Türkiye?den ve Dünya?dan Kentlilik Bilinci Çalışmalarına Örnekler | | | Hafta 15 | Trabzon tarihi ve kültürü ile ilgili kitap sunumları | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Mahmut Goloğlu, 2013; Trabzon Tarihi (Fetihten Kurtuluşa Kadar), Serander Yayınları, 2. baskı, Trabzon. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Sunum | 11 12 13 14 15 | 2 9 16 23/12/2024 02/01/2025 | 8 saat | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2025 | 1 saat | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Uygulama | 2 | 4 | 8 | | Ödev | 2 | 14 | 28 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 3 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|