Türkçe | English
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) 
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/eczacilik
Tel: +90 0462 (462) 377 88 00
ECZF
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) 
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ECZ5015Biyomedikal Ürünler ve Cihazlar2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüECZACILIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Serhat SEVGİ
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. F. Sena SEZEN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Biyomedikal ürünler ve cihazların sınıflaması, geliştirilmesi ve ruhsatlandırmasındaki yasal süreçler, ulusal/uluslararası mevzuat ve kurum/kuruluşların öğretilmesi; yeni tıbbi cihazların piyasaya arzı öncesi ve piyasaya arzı sonrasındaki preklinik ve klinik araştırma süreçlerini de kapsayan yaşam döngüsünün, vijilans çalışmalarının ve tüm bu süreçlerde eczacının rolü ve sorumluluklarının öğretilmesi; ilgili alanda yapılan güncel bilimsel çalışma örneklerinin yorumlanması amaçlanmıştır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Biyomedikal ürünler, tıbbi cihazlar ve in vitro tanı amaçlı tıbbi cihaz kavramlarını, kapsamını ve güncel sınıflamasını bilir.1 - 2 - 61,
ÖK - 2 : Biyomedikal ürünler ve tıbbi cihazlarla ilgili ulusal ve uluslararası güncel yasal düzenlemelerden sorumlu kuruluşları bilir ve bunlarla ilgili güncel bilgi/gelişmeleri takip edebilir.1 - 2 - 61,
ÖK - 3 : Biyomedikal ürünler ve tıbbi cihazların yaşam döngüsündeki (preklinik araştırmadan ruhsatlı ürün haline gelip ticarileşmesi ve etik kurul çalışmaları dâhil) tüm kurum ve kuruluşların görevlerini; bu süreçlerde eczacının görev ve sorumluluklarını tanımlar.1 - 2 - 61,
ÖK - 4 : Biyomedikal ürünler ve tıbbi cihazlara ilişkin olumsuz olayların bildirimi, raporlanması ile ilgili vijilans çalışmalarını, bu çalışmaların esaslarını ve eczacının rolünü bilir.1 - 2 - 61,
ÖK - 5 : Biyomedikal ürünler ve cihazlar konusunda güncel bilimsel yayınları anlar, değerlendirebilir ve sunabilir.1 - 2 - 61,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında; tıbbi cihaz ve in vitro tanı amaçlı tıbbi cihaz kavramları, sınıflandırmaları ve ilgili yasal düzenlemeler ele alınmaktadır. İlaç ve tıbbi cihazlara ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuat çerçevesinde Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK), Avrupa İlaç Ajansı (EMA), Amerika Birleşik Devletleri Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) ve Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) uygulamaları incelenmektedir. Tıbbi cihazların preklinik ve klinik araştırma süreçleri, uygunluk değerlendirme prosedürleri ve kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmektedir. Ders süresince sektörde görev alan temsilcilerin rol ve sorumlulukları ile eczacıların bu süreçlerdeki potansiyel katkıları tartışılmaktadır. Ayrıca dış paydaş görüşlerinin (örneğin kamu hastanelerinde görev yapan eczacılar) değerlendirilmesi, saha ziyaretleri/teknik geziler ve öğrenciler tarafından gerçekleştirilen tıbbi cihaz konulu makale sunumları ile öğrenme süreci desteklenmektedir
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Biyomedikal ürünler ve cihazlar ilgili genel bilgiler, tanımlar ve sınıflandırmalar-1
 Hafta 2Biyomedikal ürünler ve cihazlar ilgili genel bilgiler, tanımlar ve sınıflandırmalar-2
 Hafta 3Biyomedikal ürünler ve cihazlar ilgili yasal düzenlemelerin ortaya çıkışı ve son gelişmeler
 Hafta 4Biyomedikal ürünler ve cihazlarla ilgili yasal düzenlemelerden sorumlu ulusal ve uluslararası kuruluşlar
 Hafta 5Biyomedikal ürünler ve cihazlarla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
 Hafta 6Biyomedikal ürünler ve cihazlarda klinik araştırma ve uygunluk değerlendirme faaliyetleri
 Hafta 7Biyomedikal ürünler ve cihazların yaşam döngüsü ve iktisadi işletmecilerin yükümlülükleri
 Hafta 8Tıbbi Cihaz Sektör Temsilcileri ve Sağlık Yöneticilerinin Tıbbi Cihaz Tedarik Süreçlerindeki Rolü (Dış Paydaş Konuk Eczacı)
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Öğrenci Grubu 1- biyomedikal ürün konulu makale sunumu
 Hafta 11Öğrenci Grubu2- biyomedikal ürün konulu makale sunumu
 Hafta 12Öğrenci Grubu3- biyomedikal ürün konulu makale sunumu
 Hafta 13Öğrenci Grubu4- biyomedikal ürün konulu makale sunumu
 Hafta 14Öğrenci Grubu5-6- biyomedikal ürün konulu makale sunumu
 Hafta 15Saha ziyareti/Teknik gezi
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Balçık, P. Y., Kartal, N., & Konca, M. (2019). İlaç ve Tıbbi Cihaz Endüstrisi ve Yerelleşme (1. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
2Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK). Resmî web sitesi. Erişim adresi: http://www.titck.gov.tr/
 
İlave Kaynak
1World Health Organization (WHO). Medical devices ? Assistive and medical technology. Erişim adresi: https://www.who.int/teams/health-product-policy-and-standards/assistive-and-medical-technology/medical-devices
2European Medicines Agency (EMA). Human regulatory overview ? Medical devices. Erişim adresi: https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory-overview/medical-devices
3U.S. Food & Drug Administration (FDA). Medical Devices. Erişim adresi: https://www.fda.gov/medical-devices
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 50
Sunum 10-15 25
Dönem sonu sınavı 16 25
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 3 8 24
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 6 18
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 5 6 30
Toplam Çalışma Yükü102