|
|
| ECZ5005 | Araştırma Projesi Dersi - I | 3+12+0 | AKTS:10 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 12 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Elif Nur BARUT | | Diğer Öğretim Üyesi | Tüm öğretim üyeleri | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, öğrencilere temel bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek, danışmanları rehberliğinde belirlenen bir konu hakkında kapsamlı literatür taraması yapma becerisi kazandırmak, bir araştırma projesinin planlama ve yürütme aşamalarını deneyimletmek ve elde edilen bulguları bilimsel raporlama formatında sunma yetkinliği geliştirmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Eczacılık alanı ile ilgili güncel ve özgün bir teorik veya deneysel araştırma problemini danışmanı ile birlikte belirleyip tanımlayabilir. | 2 - 4 - 5 | 1 | | ÖK - 2 : | Seçilen konu hakkında ulusal ve uluslararası bilimsel veri tabanlarını kullanarak sistematik ve eleştirel bir literatür taraması yapabilir. | 2 - 4 - 5 | | | ÖK - 3 : | Literatür taramasına dayanarak araştırma sorusuna cevap verecek uygun bir hipotez veya amaç cümlesi geliştirebilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Öğrencilerin, danışmanları rehberliğinde belirledikleri bilimsel bir teori veya deneysel konu üzerine kapsamlı literatür taraması yaparak, proje planı oluşturması ve gerekli deney tekniklerini öğrenerek/uygulayarak bilimsel bir rapor hazırlaması. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Literatür tarama | | | Hafta 2 | Literatür tarama | | | Hafta 3 | Literatür tarama | | | Hafta 4 | Literatür tarama | | | Hafta 5 | Literatür tarama | | | Hafta 6 | Literatür tarama | | | Hafta 7 | Literatür tarama | | | Hafta 8 | Literatür tarama | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Proje hazırlama | | | Hafta 11 | Proje hazırlama | | | Hafta 12 | Proje hazırlama | | | Hafta 13 | Proje hazırlama | | | Hafta 14 | Proje hazırlama | | | Hafta 15 | Proje hazırlama | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Web of Science | | | 2 | Pubmed | | | 3 | Scopus | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | Kasım 2025 | 1 | 50 | | Ödev | 16 | Ocak 2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 12 | 3 | 36 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 80 |
|