|
|
| ECZ3019 | Organik Sentez ve Reaksiyon Mekanizması | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ahmet YAŞAR | | Diğer Öğretim Üyesi | yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | herhangi bir bileşiğin sentezi için gerekli temel organik sentez yöntemleri; fonksiyonel grup dönüştürme ve stereokimyasal sentez stratejileri kavratmak |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Kimya bilgilerini deney tasarlama, yürütme ve yorumlamada etkin ve doğru şekilde kullanma becerisi kazanır
| 4 - 6 - 8 - 10 | 1 | | ÖK - 2 : | Sistem kurma, ayırma ve saflaştırma yöntemlerinin gerçekleştirilmesi ve sonuçları rapor halinde sunabilme yeteneği kaznır
| 4 - 6 - 8 - 10 | 1 | | ÖK - 3 : | Özgüvenli grup çalışmasına yatkın ve atılımcı olma özeliğine sahip olur | 4 - 6 - 8 - 10 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Farmasötik önemi olan herhangi bir bileşiğin sentezi için gerekli temel organik sentez yöntemleri; fonksiyonel grup dönüştürme ve stereokimyasal sentez stratejileri, hedef molekül sentez planı, total sentez, retrosentetik analiz ve stratejiler, çeşitli sentez örnekleri. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Laboratuarda çalışma bilincinin kazandırılması | | | Hafta 2 | Organik bileşiklerin fiziksel özelliklerinin tanıtılması | | | Hafta 3 | Temel laboratuar işlemlerini gerçekleştirebilme becerisinin kazandırılması | | | Hafta 4 | Organik Kimya I dersinde teorik olarak görülen bilgilerin görsel olarak kavranmasının sağlanması | | | Hafta 5 | Parçalanmalara Giriş ve Basit alkol ve basit olefinlerin parçalanması
| | | Hafta 6 |
Aril Keton ve Basit Ketonların Parçalanması
| | | Hafta 7 | İkili Parçalanmalar, 1,3-dioksijenli Yapılar, 1,5-Dikarbonil Bileşikler
| | | Hafta 8 | 1,4-dioksijenli yapılar, 1,6-dikarbonil bileşikler
| | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Perisiklik Reaksiyonlar
| | | Hafta 11 | Heteroatomlar: Eterler ve Aminler
| | | Hafta 12 | Heterosiklik Bileşikler, Amino Asitler
| | | Hafta 13 | Küçük Halkalı Bileşikler: Üç Üyeli Halkalar, Dört Üyeli Halkalar
| | | Hafta 14 | Strateji, Odaklanmış Sentezler, Stratejik Araçlar,
Fonksiyonel Grup Katılması
| | | Hafta 15 | Mümkün Olan Tüm Parçalanmalar, Alternatif FGI,
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Polymer Science and Technology, J.R. Fried, Prentice Hall, NJ, 2003. | | | 2 | Textbook of Polymer Science, F.W. Billmeyer, A Wiley-Interscience Publication, Canada, 1984. | | | 3 | Principles of Polymer Systems, F. Rodriguez, McGraw-Hill Internal Book Company, 1983 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 21/11/2021 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 5 | 15 | | Laboratuar çalışması | 1 | 5 | 5 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 3 | 3 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 77 |
|