|
|
| ECZ2023 | İletişim Becerileri | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Rezzan ALİYAZICIOĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 2 : | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 3 : | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 4 : | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 5 : | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 6 : | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 7 : | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 8 : | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 9 : | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | 1 - 2 - 8 | 1, | | ÖK - 10 : | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | 1 - 2 - 8 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesidir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | | | Hafta 2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | | | Hafta 3 | İletişim Türleri | | | Hafta 4 | İletişimde Engeller | | | Hafta 5 | İletişim ve Çatışma | | | Hafta 6 | Konuşma ve Dinleme | | | Hafta 7 | Kültür ve İletişim | | | Hafta 8 | İletişim Modelleri | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Grup İletişimi | | | Hafta 11 | Örgütsel İletişim | | | Hafta 12 | İkna Edici İletişim | | | Hafta 13 | Sözsüz İletişim | | | Hafta 14 | Beden Dili | | | Hafta 15 | Konu tekrarı | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınav | | | |
| 1 | Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. | | | 2 | Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015 | | | |
| 1 | Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010 | | | 2 | Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 16.11.2025 | 2 | 50 | | Ödev | 16 | 14.01.2026 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 16 | 32 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 110 |
|