|
|
| PEM3028 | Film Peyzajları | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sema MUMCU | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Peyzajların oluşumunda kültür kavramının etkisini film peyzajları üzerinden irdelemek; insan-doğa/çevre, insan-insan ilişkisine dair farklı konuları film peyzajları aracılığıyla tartışmak, peyzajın çok katmanlı ve yoruma açık yönünü ortaya koymak. Film peyzajlarının peyzaj mimarlığında bir kaynak olarak kullanılmasını öğretmek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | peyzajın oluşumunda toplumların sosyal ve kültürel etkilerini kavrayabileceklerdir | 2 - 7 | 3,5, | | ÖK - 2 : | filmlerdeki peyzajların görsel okumalarını yapabileceklerdir | 2 - 7 | 3,5,6, | | ÖK - 3 : | peyzaj tasarımları ile film peyzajları arasında bağ kurabileceklerdir | 2 - 7 | 5,6, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Peyzaj kavramı, film peyzajları, insan-doğa ilişkisine dair film okumaları (filmlerdeki felaket peyzajları, yabanıl-bakir peyzajlar, insan-doğa dengesinin korunduğu peyzajlar, film ormanları), insan/toplum-insan ilişkisine dair film peyzajlarının okunması (cinsiyet rollerine bağlı olarak film peyzajları, savaş- umutsuzluk- korku peyzajları, modernizm-kentleşme-değişim peyzajları, sosyal ilişkiler- komşuluk-arkadaşlık peyzajları vb. gibi). |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş, dersin temel kavramları ve sürece ilişkin bilgilendirme | | | Hafta 2 | Peyzaj kavramının tartışılması, kültür ve doğa bileşenlerinin irdelenmesi | | | Hafta 3 | Film peyzajı kavramı, filmlerde peyzajın ele alınmasına dair farklı yaklaşımlar | | | Hafta 4 | Film peyzajları ve yansıttıkları sosyal konular | | | Hafta 5 | Film okumaları-insan-doğa ilişkisine dair farklı peyzajlar ve anlamları-Hayao Miyazaki Filmlerinden Tartışma (Yabanıl Peyzajlar)-1 | | | Hafta 6 | Film okumaları-insan-doğa ilişkisine dair farklı peyzajlar ve anlamları-Hayao Miyazaki Filmlerinden Tartışma (Kıyamet-Yıkım Peyzajları)-2 | | | Hafta 7 | Film okumaları-insan-doğa ilişkisine dair farklı peyzajlar ve anlamları-Hayao Miyazaki Filmlerinden Tartışma (İnsan-Doğa Dengesinde Peyzajlar) -3 | | | Hafta 8 | Film okumaları-Film ormanları ve anlattıkları; Harry Potter-Yasak Orman, Yüzüklerin Efendisi (İki Kule) Fangorn ormanı | | | Hafta 9 | Arasınav Haftası | | | Hafta 10 | Öğrenci Sunumları | | | Hafta 11 | Film okumaları-Eski Türk Filmlerinden komşuluk-sokak-meydan-sosyalleşmeye dair okumalar | | | Hafta 12 | Film okumaları-Farklı kültürlerin geleneksel peyzaj karakteristiklerine dair okumalar (Japonya, İtalya vb. gibi) | | | Hafta 13 | Film okumaları- Savaş-Umutsuzluk-Değişim gibi insanın iç dünyasının dışa vurumu olan düşünsel peyzajlar | | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | | Hafta 15 | Final haftası | | | Hafta 16 | Final Haftası | | | |
| 1 | Graeme Harper ve Jonathan Rayner. 2010; Cinema and Landscape, Bristol: Intellect. | | | |
| 1 | Jonathan Rayner ve Graeme Harper. 2013; Film Landscapes: Cinema, Environment and Visual Culture, Cambridge Scholars Publishing | | | 2 | Lukinbeal, C. 2005; Cinematc Landscapes, Journal of Cultural Geography, Sayı 23:1, s.3?22, | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Sunum | 10 | 16.04.2024 | 3 | 50 | | Ödev | 15 | 04.06.2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | | |
|