|
|
| PEM3018 | Planlamada Katılım | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, planlama disiplini kapsamında dünyada ve Türkiye'deki katılımcı yaklaşım süreç ve modellerini tartışarak planlama yaklaşımı içerisinde nasıl değerlendirilmesi gerektiğini ortaya koymaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler planlama ile katılımcılık ilkelerini bütüncül bir yaklaşımla değerlendirebilecektir. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 2 : | Öğrenciler demokrasi ve katılımcı yaklaşım arasında organik bağ kurarak katılımcı yaklaşımın uygulama alanlarına uyarlayabileceklerdir. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 3 : | Öğrenciler katılımcı yaklaşım model ve tekniklerini Türkiye ve dünya örnekleri üzerinde tartışarak analiz edebileceklerdir. | 1 - 2 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Planlama çerçevesinde katılımcılık kavramı ve düzeyleri, katılımcı yaklaşım ve yöntemleri peyzaj planlama kapsamında ele alınmaktadır. Planlamada katılımcı yaklaşım örnekleri dünya ve Türkiye bağlamında irdelenmektedir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Planlama kavramı ve peyzaj planlama | | | Hafta 2 | Planlamanın evreleri | | | Hafta 3 | Demokrasi kavramı ve katılımcılık | | | Hafta 4 | Paydaşlar ve paydaş katılımı ile ilgili kavram ve süreçler | | | Hafta 5 | Amerika ve Avrupa'da katılımcı planlama | | | Hafta 6 | Türkiye'de katılımcı planlama | | | Hafta 7 | Türkiye'de katılımcılığa ilişkin politikalar | | | Hafta 8 | Ara sınav | | | Hafta 9 | Katılımcı yaklaşımın uygulama alanları | | | Hafta 10 | Katılımın evreleri | | | Hafta 11 | Katılımcı yaklaşım modelleri ve teknikleri | | | Hafta 12 | Katılımcı yaklaşım modelleri ve teknikleri | | | Hafta 13 | Katılımcı planlamaya ilişkin örneklerin irdelenmesi | | | Hafta 14 | Katılımcı planlamaya ilişkin örneklerin irdelenmesi | | | Hafta 15 | Katılımcı planlama modeli üzerine uygulama | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Narayanasamy, N. 2009. Participatory Rural Appraisal. Principles, Methods and Application. Sage Publications Pvt. Ltd.; 1 edition | | | 2 | İzci, İ. Katılımcı Yerel Yönetim, 2014. Kalkedon Yayınları | | | 3 | Yenilmez Arma, N. 2011. Türkiye'de Korunan Alanların Belirlenmesi, Planlanması ve Yönetimi Sürecinde Katılımcılığın Değerlendirilmesi: Sultan Sazlığı Milli Parkı. Doktora Tezi, ANkara Üniversitesi. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 09/04/2022 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 2 | 2 | 4 | | Ödev | 2 | 2 | 4 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 11 | 22 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|