|
|
| PEM3004 | Kent ve Kimlik | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Elif Merve ALPAK | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencileri kent ve kimlik ilişkisi hakkında bilgilendirmek, Kente kimlik kazandıran peyzaj yapılarını ve işlevlerini öğretmek, Kent kimliğini geliştiren ve koruyan tasarım yaklaşımlarını öğretmek . |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Kent kimliğinin oluşmasına katkı sağlayacak tasarım boyutlarını öğreneceklerdir. | 1 - 2 - 10 | | | ÖK - 2 : | Öğrendikleri tasarım boyutları ile peyzaj yapıları tasarlayabilecek ve kent kimliğinin korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabileceklerdir. | 1 - 2 - 10 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Kent ve kentsel açık mekanların tanımı, Kentsel açık mekanların işlevleri, Kent-kimlik ilişkisi, Kimliği oluşturan tasarım boyutları, Kent kimliğinin oluşmasına katkı sağlayan peyzaj yapıları |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Kent ve kentsel açık mekan tanımları | | | Hafta 2 | Kentsel açık mekanların işlevleri | | | Hafta 3 | Kimlik ve Kent kimliği tanımları | | | Hafta 4 | Kent-kimlik ilişkisinin açıklanması | | | Hafta 5 | Kimlik-Kent-Kültür ilişkisi ve İnsan-çevre etkileşimi kapsamında çevresel davranış | | | Hafta 6 | Kimliği oluşturan tasarım boyutları ve işlevleri | | | Hafta 7 | Peyzaj yapılarının tanımı ve işlevleri | | | Hafta 8 | Kente kimlik katan farklı tasarım boyutlarına sahip peyzaj yapıları ve elemanlarının tanımlanması | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Kent kimliğini koruma ve geliştirme yaklaşımları | | | Hafta 11 | Farklı işlevlerdeki kentsel açık mekanlarda kent kimliğinin sürdürülebilirliğini sağlayan peyzaj yapıları | | | Hafta 12 | Öğrencilerin, kent kimliğinin sürdürülebilirliği için tasarlamayı planladıkları peyzaj yapısının seçimi, örnek araştırması, ön hazırlık | | | Hafta 13 | Öğrenci yaptığı ön hazırlıkların, tasarım kararlarının kontrolü | | | Hafta 14 | Öğrencilerin yaptıkları tasarımların sunulması, eleştirilmesi, geliştirilmesi | | | Hafta 15 | Proje teslimi | | | |
| 1 | Relph, E., 1976; Place and Placelessness. London, UK: Pion Limited. | | | 2 | Tuan, Y. 1977i Space and Place. The Perspective of Experince | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 40 | | Sunum | 12 | | 1 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1 | 30 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Proje | 4 | 6 | 24 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 86 |
|