|
|
| PEM4023 | Çevre Tasarım Proje - VI | 3+4+0 | AKTS:10 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | PEM3026-Çevre Tasarım Proje - V dersini geçmiş olmalı | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serap YILMAZ | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cengiz Acar, Doç. Dr. Arzu KALIN, Doç. Dr. Banucicek KURDOĞLU, Doç. Dr. Elif BAYRAMOĞLU, Dr. Öğr. Üye. Emrah YALÇINALP, Dr. Öğr. Üye. Ertan DÜZGÜNEŞ | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı öğrencilere kentsel peyzaj-kırsal peyzaj, proje konusuna bağlı olarak kent peyzajının analizi, rekreasyon alanları, toplu konut alanları, milli parklar ve orman içi kamp ve rekreasyon alanlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi vermek, büyük ölçekli kentsel-kırsal alanların problemlerinin nasıl çözümlenebileceğini öğretmek, ve proje konusuna bağlı olarak bir çevreyi tasarlamalarında yardımcı olmaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. | 1 | 5 | | ÖK - 2 : | konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. | 1 | 5 | | ÖK - 3 : | yapmış oldukları çevre tasarımının fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. | 1 | 5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Konu ile ilgili literatür çalışması
Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulamaKonu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi
Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi
Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme
Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi
Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Proje VI için konu ve yer seçimi. Arazi maketi | | | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Hong Kong Rihan International Culture Co.2007; Landscape Blackbooks, Ginkgo Press | | | |
| 1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2017 | 250 | 100 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 12 | 14 | 168 | | Uygulama | 12 | 14 | 168 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 3 | 60 | | Dönem sonu sınavı | 12 | 1 | 12 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 450 |
|