Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | |
ÖK - 1 : | birey olarak bilinçli bir su kullanıcısı özelliği kazanacaklar | 5 - 6 | 5 |
ÖK - 2 : | peyzaj alanlarında kullanılan sulama projeleri çizebilecekler | 5 - 6 | 6 |
ÖK - 3 : | bitki su tüketim yöntemlerini kullanarak bitkilerin ne kadar suya ihtiyaç duyduklarını hesaplayacaklar | 5 - 6 | |
ÖK - 4 : | peyzaj alanlarında uygulanacak uygun sulama sistemini seçebilecekler | 5 - 6 | |
ÖK - 5 : | sulama suyu miktarını ve sulama aralığını belirleyecekler | 5 - 6 | |
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı |
Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |
Hafta 1 | Dersle ilgili genel bilgiler Uygulama | |
Hafta 2 | Sulama ile ilgili genel kavramların açıklanması Uygulama | |
Hafta 3 | Sulama yöntemlerinin planlanması Uygulama | |
Hafta 4 | Sulama açısından toprak-su-bitki ilişkisi Uygulama | |
Hafta 5 | Sulama sistemlerinin planlanması Uygulama: Sulama Projesinin planlanması | |
Hafta 6 |
Açık yeşil alanlarda kullanılan sulama yöntemleri Uygulama | |
Hafta 7 | Yağmurlama sulama yöntemleri,damlama sulama yöntemleri Uygulamaplanlanması | |
Hafta 8 | Ara sınav Proje teslimi | |
Hafta 9 | Bitki su tüketim yöntemleri | |
Hafta 10 | Penmann- Monteith Bitki su tüketim modeli Uygulama | |
Hafta 11 | Blaney-Criddle Bitki su tüketim modeli Uygulama | |
Hafta 12 | Sulama zamanının ve sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi Uygulama:Sulama zamanı ve sulama ihtiyacının hesaplanması | |
Hafta 13 | Her sulamada uygulanacak su miktarının belirlenmesi Uygulama: Sulamada uygulanacak sulama miktarının hesaplanması | |
Hafta 14 | Sulama aralığı ve sulama süresinin belirlenmesi Uygulama:Sulama aralığı ve sulama süresinin hesaplanması | |
Hafta 15 | Çizilen sulama projelerinin bitki su tüketimlerinin hesaplanması | |
Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | |
|