|
|
| PEM2003 | Bitki Tanıma ve Değerlendirme - I | 2+2+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah YALÇINALP | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | bitki dünyasında gövdeli bitkiler ve özellikle açık tohumlu bitkilerin yerini, diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler | 3 - 4 | 1,3 | | ÖK - 2 : | flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal odunsuları bilme kabiliyetine sahip olacaklar | 3 - 4 | 1,3 | | ÖK - 3 : | Türkiye'de ya da diğer ülkelerde karşılaştıkları açık tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler | 3 - 4 | 1 | | ÖK - 4 : | Türkiye'de ya da diğer ülkelerde hangi ekolojik şartlarda hangi açık tohumlu bitki kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. | 3 - 4 | 1,3 | | ÖK - 5 : | açık tohumlu bitkilerin peyzaj mimarlığı çalışmalarında hangi estetik ve fonksiyonel kullanımları olduğunu öğrenmiş olacaklar | 3 - 4 | 1,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bitki sistematiğinde isimlendirme, Açık Tohumlu, Kapalı Tohumlu bitkiler ve farkları | | | Hafta 2 | Flora, Vejetasyon kavramları, Türkiye'nin Flora Bölgeleri,bu bölgelerde yetişen doğal odunsu taksonlar | | | Hafta 3 | Cycadacea, Ginkoaceae, Araucariaceae ve Taxaceae familyası bitkilerinin morfolojik özelliklerinin t5anıtımı ve peyzajda kullanımı | | | Hafta 4 | Pinaceae Familyasından, Pinus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 5 | Pinaceae Familyasından, Cedrus, Larix ve Pseudolarix cinslerinin tanımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 6 | Pinaceae Familyasından, Picea, Pseudotsuga cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 7 | Pinaceae Familyasından, Tsuga ve Abies cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Taxodiacea Familyasından Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Taxodium Cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 10 | Taxodiacea Familyasından Crytomeria, Metasequoia, Sciadopitys ve Cupressaceae familyasından Thuja cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 11 | Cupressaceae familyasından Brota, Thujopsis, Calocedrus Cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 12 | Cupressaceae familyasından Cupressus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 13 | Arasınav II | | | Hafta 14 | Cupressaceae familyasından Chamaecyparis, xChamaecyparis ve Juniperus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 15 | Juniperus cinsi, Cephalotaxaceae ve Ephedraceae familyasının tanıtımı ve değerlendirilmesi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon | | | |
| 1 | Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England | | | 2 | Warren, W., 1999, Botanica, Köneman | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 16/11/2016 | 2 | 30 | | Yıl içi çalışma | 13 | 21/12/2016 | 2 | 10 | | Ödev | 15 | 28/12/2016 | 2 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2017 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 16 | 1 | 16 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 2 | 14 | 28 | | Ödev | 7 | 4 | 28 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 1 | 2 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|