|
CEKL5842 | Çalışma Hayatının Güncel Sorunları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Erdem TUNÇ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, modern çalışma hayatının dinamiklerini ve zorluklarını anlamaya yönelik bütüncül bir yaklaşım sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, iş dünyasındaki sorunları ve trendleri derinlemesine analiz ederek, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Modern çalışma hayatındaki güncel sorunları, trendleri ve zorlukları tanımlayabilme, bu sorunların çalışanlar ve işletmeler üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde analiz edebileceklerdir | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Çalışma hayatındaki karmaşık sorunlara karşı çeşitli perspektiflerden eleştirel düşünerek yaratıcı ve etkili çözüm önerileri geliştirebileceklerdir | 2 | 5,6, | ÖK - 3 : | Çalışma hayatındaki etik sorunları ve sosyal sorumluluk ilkelerini derinlemesine anlayacak, adil ve sürdürülebilir iş ortamlarının önemini kavrayacaklardır. | 7 | 1, | ÖK - 4 : | Teknolojik değişimler ile ortaya çıkan yeni meslekler ve beceriler konusunda farkındalık kazanacaklardır. | 4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, modern çalışma hayatındaki hızlı değişimleri ve bunların işgücü üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde ele alacaktır. Öğrenciler, dijitalleşme, yapay zeka ve esnek çalışma modelleri gibi yeni iş düzenlemelerinin yükselişini, kadınların işgücüne katılımındaki engelleri ve gig ekonomisinin iş güvencesi üzerindeki etkilerini incelerken, genç işsizliği, yaşlılıkta çalışma ve iş-yerinde çeşitlilik gibi konuları da derinlemesine tartışacaklardır. Ders boyunca, öğrenciler ele aldıkları konuları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecek, güncel zorluklara yönelik çözüm önerileri geliştirme yetenekleri pekiştirecek ve bu süreçte geleceğin iş dünyasına adaptasyon stratejileri üzerine yoğunlaşacaklardır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İşgücü piyasaları ve çalışma hayatına dair tarihsel arka plan | | Hafta 2 | Fordizm'den Post-Fordizm'e geçişin işgücü piyasalarına etkileri, esnek çalışma modellerinin ortaya çıkışı | | Hafta 3 | Uzaktan çalışma uygulamaları, iş-yaşam dengesi, çalışanların hakları ve sosyal politika ile düzenlemeler | | Hafta 4 | Esnek ve uzaktan çalışma modellerinin sendikal haklar ve örgütlenme özgürlüğü üzerindeki etkileri ve toplu sözleşmelerin geleceği | | Hafta 5 | İşsizlik, istihdam, yoksulluk ve çalışan yoksulluğu | | Hafta 6 | İşgücü piyasalarında dezavantajlı grupların (kadınlar, gençler, engelliler, göçmenler vb.) karşılaştığı sorunlar, ayrımcılığın türleri ve sosyal politika ile mücadele yöntemleri | | Hafta 7 | İş hayatında kadınların karşılaştığı ayrımcılık sorunları, cam tavan sendromu, eşit işe eşit ücret ilkesi ve sosyal politikalarla çözüm yolları | | Hafta 8 | İşletmelerin çevresel etkilerini azaltma sorumluluğu, yeşil işlerin teşviki ve sosyal politika ile destek mekanizmaları | | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Aile ve toplumdaki değişimler ışığında çalışanların bakım yükümlülüğüne ilişkin politikalar | | Hafta 11 | Yaşlılıkta ve emeklilikte çalışma ve aktif yaşlanma stratejileri | | Hafta 12 | Yapay zekanın iş dünyasındaki yükselişi, işsizlik üzerindeki potansiyel etkileri, etik sorunlar ve sosyal politika ile düzenleme ihtiyacı | | Hafta 13 | Otomasyonun istihdam üzerindeki etkileri, yeni mesleklerin ortaya çıkışı ve beceri geliştirme ihtiyacı | | Hafta 14 | Göçmen işçilerin istihdamı, çalışma koşulları, ayrımcılıkla mücadele, sosyal haklar ve entegrasyon süreçleri | | Hafta 15 | Gelecekteki iş dünyasına adaptasyon, yeni meslekler ve sürekli beceri geliştirme. | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 11.2024 | 1,5 | 20 | Sunum | 14 | 12.2024 | 1,5 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.2025 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|