|
|
| ORM5630 | Eko-Ekonomi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mahmut Muhammet BAYRAMOĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı öğrencilere ekonomi, doğal kaynaklar, su ve biyolojik yapı hakkında genel bilgiler sağlamak. . Eko-ekonomi ve sürdürülübilirlik hakkında bilgi aktarmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | doğal kaynakların ve suyun ekonomik önemini tanımlayabilecekler | 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 12 | 1,3 | | ÖK - 2 : | ekonomi ve ekoloji arasındaki karşılıklı ilişkiyi açıkalyabilecekler, | 1 - 2 - 3 - 6 - 12 | 1,3 | | ÖK - 3 : | başta doğal kaynaklar olmak üzere ekonomik aktivitelerin bu kaynaklar üzerindeki olumlu-olumsuz etkilerini açıklayabilecekler. | 1 - 2 - 3 - 4 - 7 - 12 | 1,3 | | ÖK - 4 : | ekolojik perspektiften Türkiye ekonomisini değerlendirebilecek | 1 - 2 - 3 - 6 - 12 | 1,3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Ekonomi ve dünya (iklim, su, biyolojik yapı) . Ekonomi ve çevre konusunda yanılgılar. Toprağın değeri. Eko-ekonominin yapısı. Güneş/Hidrojen ekonomisini kurmak. Yeni maddeler ekonomisi tasarlamak. Herkesin iyi beslenmesini sağlamak. Orman ürün ve hizmetlerini korumak. Şehirleri insanlar için yeniden tasarlamak. Eko-ekonomi ve sürdürülebilirlik. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ekonomi ve dünya (iklim, su, biyolojik yapı) | | | Hafta 2 | Ekonomi ve çevre konusunda yanılgılar | | | Hafta 3 | Toprağın değeri. | | | Hafta 4 | Eko-ekonominin yapısı | | | Hafta 5 | Güneş/Hidrojen ekonomisini kurmak | | | Hafta 6 | Yeni maddeler ekonomisi tasarlamak | | | Hafta 7 | Herkesin iyi beslenmesini sağlamak | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Orman ürün ve hizmetlerini korumak | | | Hafta 10 | Şehirleri insanlar için yeniden tasarlamak | | | Hafta 11 | Eko-ekonomi ve sürdürülebilirlik | | | Hafta 12 | Tarım alanlarında verimliliğin artırılması | | | Hafta 13 | Arasınav | | | Hafta 14 | Su ve hayvansal ürünlerde verimliliğin artırılması | | | Hafta 15 | Eko-Etiketleme | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Brown, L.R., 2003, Eko-Ekonomi, Tema Vakfı Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 09/11/2015 | 1 | 30 | | Yıl içi çalışma | 13 | 01/12/2015 | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2016 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Ödev | 3 | 10 | 30 | | Proje | 3 | 10 | 30 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|