|
CEKZ5336 | Post-Endüstriyel Dönüşüm | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih DURSUN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Endüstriyel dönüşümlerin çalışma hayatı, çalışma ilişkileri, çalışma biçimleri üzerine etkilerini değerlendirme |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Endüstri devriminin ortaya çıkış süreci hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,8,9 | | ÖK - 2 : | Endüstri devriminin çalışma yaşamında meydana getirdiği değişimi hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,8,9 | | ÖK - 3 : | Endüstri toplumundan bilgi topluma geçiş süreci hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,8,9 | | ÖK - 4 : | Bilgi toplumunun temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,8,9 | | ÖK - 5 : | Türkiye'nin bilgi toplumu olması için neler yapması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur | 1,2,8,9 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Endüstri devrimi ve etkileri, bilgi toplumu ve özellikleri, post endüstriyel dönüşüm sürecinde ortaya çıkan değişimler, işin örgütlenmesinde meydana gelen değişim, işgücü profilinde meydana gelen değişim, Türkiye ve bilgi toplumu |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tarım toplumundan endüstri toplumuna geçiş | | Hafta 2 | Endüstri toplumunun çalışma hayatı üzerine etkileri | | Hafta 3 | Endüstri toplumunda işin örgütlenmesi | | Hafta 4 | Endüstri toplumunda emek, işgücü ve istihdam | | Hafta 5 | Post endüstriyel dönüşüm | | Hafta 6 | Çalışma Kültürü ve dönüşümü | | Hafta 7 | Post endüstriyel dönüşüm sürecinde işin örgütlenmesi | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Bilgi toplumu ve emek | | Hafta 10 | Post endüstriyel dönüşüm sürecinde küreselleşme | | Hafta 11 | Post endüstriyel dönüşüm sürecinde tüketim | | Hafta 12 | Bilgi işçileri ve sanal örgütler | | Hafta 13 | Beyin göçü ve Türkiye | | Hafta 14 | Endüstri devrimi ve Türkiye | | Hafta 15 | Bilgi toplumu çağında Türkiye | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Bozkurt, Veysel 2012; Endüstriyel-Post Endüstriyel Dönüşüm, Ekin Kitabevi | | |
1 | Leo Huberman 2015; Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim Yayınları | | 2 | Zencirkıran, Memet; Baştürk, Şenol 2019; Çalışma ve Endüstri Sosyolojisi, Dora Yayınevi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 30 | Yıl içi çalışma | 4 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|