|
ANA5015 | Nöroanatomi | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ANATOMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin AmaçlarıMedulla Spinalis?in yapı, komşuluk ve fonksiyonlarının öğrenilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | servikal plexus, Brakial plexus, lumbar plexus, sacral plexus fark eder ve bilir. | | | ÖK - 2 : | medulla oblangata
mesencephalon
cerebellum
thalamus, hypotalamus, bazal ganglionlar
limbic sistem
fark eder ve bilir. | | | ÖK - 3 : | nöronların tipik sınıflandırılmaları
Medulla sipinalis ve sipinal sinirler fark eder ve bilir.
| | | ÖK - 4 : | Sinir sistemi hücreleri, tipik neuron
nöronların tipik sınıflandırılmaları
Medulla sipinalis ve sipinal sinirler fark eder ve bilir.
| | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan vücudunun bütünlüğünün ve anomalilerin yapı ile filogenetik ve ontogenetik gelişim arasında bağlantı kurularak kavranması: Her bir sistemin gelişim, olgunlaşma, çoğalma, yaşlanma ve ölüm sürecindeki yapısal değişiklikleri, nörotransmitterler ve sinir bağlantıları temelinde nöroanatomiye modern yaklaşım.
Endokrin bezlerin yerleşimi, Hipothalamus ve glandula pituitarita ve arteriel kanlanmaları, Thyroid ve parathyroid bezlerin anatomisi arteriel kanlanmaları, Suprarenal bez anatomisi ve arteriel kanlanmaları , thorax, abdomen ve pelviste yer alan otonomic plexuslar, Beyin yerleşimi, dış görünüşü zarları, ventricüllerin yerleşimi, BOS akımı, medulla oblangata, mesencephalon, cerebellum, thalamus, hypotalamus, bazal ganglionlar, limbic sistem, cerebral hemisferde fonksiyonel sahalar, cranial sinirler, Sinir sistemi hücreleri, tipik neuron, nöronların tipik sınıflandırılmaları, Medulla sipinalis ve sipinal sinirler, servikal plexus, Brakial plexus, lumbar plexus, sacral plexus |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sinir sistemi hücreleri, tipik neuron, nöronların sınıflandırılmaları | | Hafta 2 | Medulla sipinalis 1 | | Hafta 3 | Medulla sipinalis 2 | | Hafta 4 | sipinal sinirler 1 | | Hafta 5 | sipinal sinirler 2 | | Hafta 6 | kısa sınav | | Hafta 7 | medulla oblangata
mesencephalon
| | Hafta 8 | cerebellum | | Hafta 9 | thalamus, hypotalamus, bazal ganglionlar | | Hafta 10 | sunum | | Hafta 12 | Kısa sınav
| | Hafta 13 | limbic sistem | | Hafta 14 | Koku beyni | | Hafta 15 | cortex cerebri ve fonksiyonel bölgeleri | | Hafta 16 | Sınav | | |
1 | Lumley J.S.P, Craven J.L., Aitken J.T Essential Anatomy İnternational student edition Churchill Livingstone London | | 2 | Williams LP, Warwick R, Dyson M, et al. Gray's Anatomy, Edinburgh, Churchill Livingstone | | 3 | Snell Richard .S 1995 Clinical Anatomy for medical students Little, Brown and Company Boston | | 4 | Taner Doğan 1999 fonksiyonel nöroanatomi METU press yayınları Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 45 | 25 | Kısa sınav | 6 12 | | 30 | 20 | Sunum | 10 | | 120 | 5 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 4 | 12 | 48 | Arasınav için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Proje | 1 | 10 | 10 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 234 |
|