|
|
| FZY5019 | Directed Readings in Physiology | 2+2+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ANATOMİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Şükrücan Hasan Baytan | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders "öğretim üyesi ile öğrencini" özel fizyoloji konularını birlikte ayrıntılı olarak irdelemelerine imkan sağlar. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Can select upto-date scientific paper for reading current trends in systems physiology | | 1,4 | | ÖK - 2 : | Can digest information from textbook style scientific document | | 1,3,6 | | ÖK - 3 : | Can obtain and digest information from critical reviews | | 1,6 | | ÖK - 4 : | Can evaluate data and information from scientific research articles | | 1,5,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu ders fizyolojinin bütün alanlarında ileri araştırma ve güncel derlemeleri içeren (İngilizce) bilimsel eserleri öğretim üyesi rehberliğinde okumayı kapsar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ders sorumlusunun gözetiminde insan fizyolojisinde seçilmiş konularda makale okuma ve tartışma | | | Hafta 2 | Homeostazisin fizyolojik esasları konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 3 | Sinir sisteminin temel fonksiyonları konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 4 | İyon kanalları ve iyon kanallarının fonksiyonlarının düzenlenmesi konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 5 | Duyusal transdüksiyon konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 6 | Kardiyovasküler sistemin yapı ve fonkisyonu konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 7 | Solunum sisteminin yapı ve fonksiyonu konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 8 | Ara sınav | | | Hafta 9 | İntegumenter sistemin yapı ve fonksiyonukonusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 10 | Üreme sisteminin yapı ve fonksiyonukonusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 11 | Nöroendokrin sistemin yapı ve fonksiyonu konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 12 | Gastrointestinal sistemin sistemin yapı ve fonksiyonu konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 13 | Ağrı konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 14 | Düz kas fizyolojisi konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 15 | Düz kas fizyolojisi konusunda ders sorumlusu gözetiminde bilimsel belge okuma | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Greger R, Windhorst U. 1996; Comprehensive Human Physiology: From Cellular Mechanisms to Integration, Springer-Verlag, | | | 2 | Fox SI, 2006; Human Physiology, Elsevier. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | 1,5 | 30 | | Ödev | 12 | | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,5 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 17 | 51 | | Arasınav için hazırlık | 20 | 2 | 40 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 2 | 15 | 30 | | Ödev | 6 | 4 | 24 | | Kısa sınav | 1 | 4 | 4 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 25 | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 231 |
|